رجب طیب اردوغان اعلام کرد برای اسکان دادن یک میلیون نفر در شهرهای تل ابیض و رأس العین در شمال سوریه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

به گزارش سلام نو، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، این کشور فعالیت خود را برای اسکان دادن یک میلیون نفر در شهرهای تل ابیض و رأس العین در شمال سوریه آغاز کرده است.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی در مقابل وزرای امور اجتماعی سازمان همکاری اسلامی گفت: ما فعالیت خود را برای اسکان یک میلیون نفر در شهرهای تل ابیض و رأس العین سوریه آغاز کرده‌ایم و از ایجاد مناطق مسکونی جدید در شمال سوریه حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: هیچ طرفی نمی‌تواند بار سنگین آوارگان سوری در ترکیه و آوارگان در نزدیکی مرزهای ترکیه را که تعدادشان به ۹ میلیون تن می‌رسد، تحمل کند. اتحادیه اروپا تنها سه میلیارد یورو به آواگان سوری کمک کرده درحالی که ما بیش از ۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم.

اردوغان گفت: جهان اسلام که یک چهارم ساکنان جهان را در خود جای داده به اندازه توانایی‌ها و امکاناتش تأثیر و نفوذ ندارد. اوضاع در قدس و فلسطین روز به روز بدتر می شود و جهان اسلام دارد توانایی‌ها و امکاناتش را هدر می‌دهد. ما برخی مواقع احساس می‌کنیم در اعتراض به ظلم علیه فلسطین و قدس تنها هستیم.

وی خطاب به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: اگر می‌توانی تظاهرات جلیقه‌زردها را متوقف کن. از آه مظلوم بترس چراکه گریبانت را می‌گیرد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید