هیچ کسی دوست ندارد، وقتی بعد از یک روز کاری طولانی به خانه می آید، شروع به تمیز کردن خانه کند، اما چه بخواهید یا نه، این زمان بسیار خوبی برای انجام کارهای سبک خانه است.

اگر قبل از اینکه لباسهای کار خود را عوض نکنید، خود را متعهد به تمیز کردن تعداد معدودی چیزها بکنید، به خود انگیزه فوری و فرصتی برای ساختن یک شب آرام (و تمیز) در خانه می دهید. بدیهی است که ما به شما پیشنهاد نمی دهیم با این که هنوز کت را در نیاورده اید شروع به تمیز کردن همه جا بکنید، اما در اینجا شش کار تمیز کردن و سازماندهی که می توانید درست بعد از کار آنها را انجام دهید آمده است که موجب می شود شب شما برایتان راحت تر پیش برود.

1- پیشخوان ها را پاک کنید

چه میز قهوه باشد و چه نواحی اطراف سینک آشپزخانه، پاک کردن درهم و برهمی از سطوح اطراف محل شما باعث می شود کل آپارتمان شما در عرض چند ثانیه مرتب تر به نظر آید. نگران نباشید، چیزهایی را که به آن نیازی ندارید، از بین ببرید - به عنوان مثال، قهوه جوش، آرایش و غیره. و به معنای واقعی کلمه راهی را برای یک عصر آرامش بخش تر ایجاد خواهید کرد.

2-ماشین لباسشویی را تنظیم کنید

کمی رختشویی می تواند بعد از کار تأثیر زیادی داشته باشد. هنگامی که هنوز لباس کار خود را در تن دارید، لباس بعدی کثیف خود را آماده شستشو کنید و تا زمانی که لباس خود را پوشانده اید، می توانید آن را نیز درون ماشین پرتاب کنید و  دکمه "شروع" را فشار دهید.

3-پنجره ها را پاک کنید

آیا به دنبال راهی سریع و آسان برای تمیز کردن کل آپارتمان هستید؟ بعد از کار پنج دقیقه را صرف پاک کردن پنجره های خود بکنید. نه تنها تمیز کردن سریع پنجره باعث می شود دید شبانه بهتری از خانه شما ایجاد شود، بلکه به شما امکان می دهد که نور طبیعی بیشتری در صبح فردا در خانه شما جریان یابد.

4-کف خانه را جارو کنید

هیچ چیز آپارتمان شما را سریعتر از جاروبرقی تر و تمیز نمی کند. قبل از اینکه بشینید و مشغول بازی های کامپیوتری شوید، به خودتان لطف کنید و با جارو دستی یا جارو برقی شروع به جارو کردن بکنید تا خانه تمیز تر شود.

5- ظرف ها را بشویید

حتی اگر این فقط فنجان قهوه صبح تان باشد، پاک کردن سینک آشپزخانه شما از ظروف کثیف فوراً باعث می شود کل مکان شما نظم بیشتری داشته باشد و راه را برای یک شب آسان و بدون شستن ظروف هموار کند.

6- دستگاه قهوه ساز خود را تمیز کنید

آخرین کاری که باید انجام دهید که کار چندان بی اهمیتی هم نیست، اطمینان از تمیز بودن قهوه ساز و به درستی کار کردن آن بعد از بازگشت از محل کار است. چه این کار شستن اجزای قهوه ساز درون ظرف شویی باشد و یا شستن به وسیله ماشین ظرف شویی باشد، با قهوه ساز تمیز آماده استفاده هنگام بلند شدن از خواب، روز بهتری خواهید داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید