سیّد قاسم موسوی قهار ذاکر اهل بیت و مناجات خوان سحرهای ماه مبارک رمضان پس از دوره‌ای بیماری به لقاء الله پیوست. او بیشتر با دعاهای ماه رمضان خود در بین مردم شناخته می‌شد.

به گزارش سلام نو، محدثه موسوی قهار دختر « سید قاسم موسوی قهار » مناجات‌خوان و قاری پیشکسوت قرآن کریم گفت: متاسفانه پدرم شامگاه دیشب پس از تحمل مدت‌ها بیماری و درد، دار فانی را وداع گفت.

وی درباره دلیل فوت پدرش افزود: مشکل اصلی پدر سرطان در ناحیه گلو بود، متاسفانه عمل ممکن نبود و تنها درمان دارویی انجام می‌شد که آن هم جواب نداد.

سید قاسم موسوی قهار ؛ زاده سال ۱۳۲۷ در خمین، مناجات خوان، قاری، مداح و شاعر ایرانی بود.

اولین دعای سحر ماه رمضان را بعد از انقلاب اسلامی وی خواند که از محبوبترین و معروفترین اجراهایش به‌شمار می‌رود و بعد از حدود سال‌ها هنوز در سحرگاهان رمضان از صدا و سیما پخش می‌شود.

بعد از انقلاب اسلامی در ایران و تغییر مشی در صدا و سیما و همچنین کنار گذاشته شدن بسیاری از دست‌اندرکاران و مجریان دوران پهلوی، در این سازمان دولتی نیاز به چهره‌های جدیدی برای اجرای برنامه‌های متناسب با دوران جدید احساس می‌شد. دعای سحر موسوی قهار و ربنای محمدرضا شجریان از جمله اجراهای مذهبی ماندگاری بود که توانست به خوبی جای خالی آوای سید جواد ذبیحی را در ماه رمضان پس از انقلاب پر کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید