بررسی‌های نشان‌ می‌دهد که با کاهش دمای هوا وزن افراد هم بیشتر‌ می‌شود. افزایش وزن فصلی در افراد مختلف با هم متفاوت است. با رسیدن زمستان زمین سنگین تر می‌شود و دست از جوان شدن بر‌ می‌دارد و بدن نیز مانند فصل زمستان سنگین تر شده و آثار افزایش وزن پیدا‌ می‌کنیم.

در اینجا به برخی علل افزایش وزن در زمستان اشاره‌ می‌کنیم که حتما جالب خواهد بود.

کمبود نور خورشید

کمبود نور خورشید ممکن است نقش مهمی در افزایش وزن داشته باشد. کمبود نور خورشید باعث‌ می‌شود بدنتان در طول ماه‌های سردتر چربی بیشتری را ذخیره کند. از آنجا که نور خورشید در طول زمستان خارج از کنترل ما‌ می‌باشد بدیهی است.

نوشیدنی‌های داغ

در زمستان میل افراد به نوشیدنی‌های داغ و پرکالری و انواع کیک‌‌‌ها بیشتر‌ می‌شود و همچنین دریافت کالری بدن بالا‌ می‌رود.

کم شدن فعالیت‌های بدنی

معمولاً در تابستان افراد وقت بیشتری برای گشت وگذار دارند و زمانی که حرکت شما بیشتر‌ می‌شود، فعالیت‌های روزانه بیشتری انجام‌ می‌دهید و کالری بیشتری هم می سوزانید. در زمستان به علت سرد شدن هوا بعضی از افراد نمی توانند فعالیت‌های پرتحرک روزانه خود را انجام دهند و هوای سرد مانع از بیرون رفتن آن­ها می‌شود. به همین علت کالری بیشتری را دریافت‌ می‌کنند که خود با بی‌تحرکی باعث افزایش وزن‌ می‌شوند.

افسردگی

در زمستان روزها کوتاه تر و تاریک تر‌ می‌شوند، و احتمال اینکه دچار افسردگی بشوید زیاد‌ می‌شود. هنگامی که احساس افسردگی، بد خلقی‌ می‌کنید بیشتر سعی‌ می‌کنید که با غذا خوردن آن را برطرف کنید. بررسی‌‌‌ها نشان داده که افراد معمولاً در این مواقع به غذاهای حاوی قند و نشاسته که دارای کالری زیادی‌ می‌باشند تمایل پیدا‌ می‌کنند. اگر این کار هر روز تکرار شود به مرور زمان وزنتان افزایش پیدا‌ می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید