همه ما پروبیوتیک ها را از تبلیغات و بسته بندی ماست می شناسیم. اغلب شنیده ایم که برای هضم غذا مفید هستند. ممکن است از یک دوست در مورد نفخ شکایت کرده ایم و توصیه او این است: اوه، شما باید سعی کنید پروبیوتیک مصرف کنید، غیر از این نکته، پروبیوتیک­ها واقعاً برای ما چه کاری انجام می­دهند؟ چقدر باید مصرف کنیم؟ آیا ماست تنها راه تهیه آن­هاست؟

پروبیوتیک ها چه هستند؟

پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که در دستگاه گوارش شما زندگی می کنند و برای سلامتی شما مفیداند. دستگاه گوارش شما دارای مقادیر زیادی از انواع مختلف باکتری ها و مخمرها است که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. اجتماع ریزگردهای مختلف گاهی اوقات فلور روده نامیده می شوند. هنگامی که همه انواع باکتری ها و مخمرها در تعادل هستند، این اجتماع به خوبی کار می کنند.

اگر تعداد باکتری های خوب خیلی کم شود، باکتری ها و مخمرهای مضر در دستگاه گوارش شما می توانند چند برابر شود، درست مثل علف های هرز که حیاط را در بر می گیرند.

همچنین پروبیوتیک­ها، انواع الیاف غیر قابل هضم و نشاسته های مقاوم هستند که باکتری­های خوب را تغذیه می­کنند. پری بیوتیک­ها مواد غذایی پروبیوتیک­ها هستند و به شکوفایی آن­ها کمک می­کنند. بیشتر­غذاهای پرو بیوتیک غذاهایی هستند که به طور کلی برای شما بسیار سالم هستند. مانند سیر، مارچوبه، سبوس گندم و موز، بنابراین آن­ها را فراموش نکنید.

برخی فواید پروبیوتیک که شما نمی دانید

تعادل و تنظیم فلور

فواید اصلی پروبیوتیک­ها در حفظ تعادل تعداد باکتری ها خوب است تا باکتری­های بد و مخمرها از بین بروند و همچنین میزان فلور در بدن شما­ را کاهش می­دهند. افزایش فلور به دلیل مصرف آنتی­ بیوتیک­ها، استرس، صابون­های ضد باکتری یا شستشوی دست، آب آشامیدنی کلردار، غذاهای تحت درمان با سموم دفع آفات و علف کش ها، کولونوسکوپی ها یا کلونیک ها (هیدروتراپی روده بزرگ) یا داشتن جراحی، پرتودرمانی یا شیمی درمانی می‌باشد.

در مواقع ضروری، از یک مکمل پروبیوتیک برای اصلاح مجدد دستگاه گوارش باکتری های خوبی که باعث سلامتی شما می شوند، استفاده کنید.

به رفع اسهال عفونی کمک می کنند

اگر به طور ناگهانی به اسهال (چه از طریق ویروس، باکتری و چه از طریق انگل) مبتلا شدید، برخی ازمکمل های پروبیوتیک را مصرف کنید. نشان داده شده است که آن­ها شدت و مدت زمان اسهال عفونی را کاهش می­دهند. برای هر کسی که آن را تجربه کرده باشد، هر دقیقه کاهش می تواند، بسیار با ارزش باشد.

از اسهال مربوط به آنتی بیوتیک جلوگیری می کند

پس از مصرف یک دوره آنتی بیوتیک، درگیر شدن به اسهال شایع است. مطالعات نشان می­دهد که مصرف مستقیم پروبیوتیک ها پس از آن می تواند احتمال ابتلا را کاهش دهد. این امر حساس است زیرا پروبیوتیک ها به باکتری های خوبی که باعث هضم سالم می شوند، کمک می کنند. قبل از اینکه باکتری های بد شانس رشد پیدا کنند.

علائم کولیت اولسراتیو را کاهش می دهند

از آنجا که فواید پروبیوتیک ها در درجه اول در سلامت گوارشی است، تأثیر آن ها بر انواع بیماری التهابی روده ثابت شده است. آن ها تأثیر مثبتی بر علائم کولیت اولسراتیو نشان داده اند.

نفخ و گاز را در سندرم روده تحریک پذیر سهولت می دهند

همچنین تحقیقاتی در مورد فواید پروبیوتیک ها بر روی سندرم روده تحریک پذیر انجام شده است. باز هم به نظر می رسد برخی از علائم (نفخ و گاز به ویژه) هنگام مصرف پروبیوتیک ها کاهش می یابد.

از عفونت ادراری جلوگیری می کند

مطالعه ای در مورد عفونت ادراری نشان داد، زنانی که روزانه 5 بار مکمل پروبیوتیک مصرف می کنند، به مدت 10 هفته، میزان کمتری از UTI مکررداشته اند.

کد خبر: 36455576

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

آخرین خبرها