رئیس‌ جمهور آمریکا در اجلاس «شورای ملی اسرائیل-آمریکا» در فلوریدا خود را بهترین دوست رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی که در اجلاس «شورای ملی اسرائیل - آمریکا» در فلوریدا سخن می گفت،  یادآور شد که رژیم صهیونیستی هرگز دوستی بهتر از وی در کاخ سفید نداشته است.

وی سخنان خود را با اشاره به تصمیم‌اش برای تغییر در سیاست خارجی آمریکا و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی آغاز کرد و تغییر مکان سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس در دوره ریاست جمهوری‌اش را مورد توجه قرار داد، مساله‌ای که در جریان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ وعده آن را داده بود.

ترامپ گفت که اسلاف وی از تغییر مکان سفارت سخن گفته بودند،  اما هرگز قصدی برای انجام این کار نداشتند.

وی افزود: اما برخلاف دیگر روسای جمهوری، من سر قولم ماندم.

این مَلاک جمهوریخواه یادآور شد که یهودیان آمریکا اشتباه کردند که به دموکرات‌ها در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رای دادند.

وی گفت: بسیاری از شما به افرادی در دولت قبلی رای دادید،  یک روز باید در مورد این کار به من توضیح دهید، زیرا فکر نمی‌کنم آنها علاقه چندانی به (رژیم) اسرائیل داشته باشند. ۹۱۰۹

«شلدون آدلسون» میلیاردر یهودی آمریکایی و همسرش «میریام» حمایت مالی شورای ملی اسرائیل - آمریکا را برعهده دارند. شلدون آدلسون از حامیان ارشد ترامپ است.

ترامپ که امیدوار است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا، راهبردش در سال ۲۰۱۶ را تکرار کند، به طور خاص بر جلب نظر یهودیان آمریکا متمرکز شده است.

وی از زمان روی کار آمدن با تن در دادن به خواسته‌های رژیم صهیونیستی، سیاست آمریکا در خاورمیانه را تغییر داده است.

از جمله این موارد، به رسمیت شناختن شهر بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین ادعای حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های اشغالی جولان بوده است.

ترامپ همچنین ماه گذشته میلادی اعلام کرد که از این پس، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند.

روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به حمایت واشنگتن از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری، به ترامپ هشدار داد که بهتر است که به جای چنین اقداماتی به افتضاح سیاسی خود بپردازد.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به مناسبات رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: ترامپ و نتانیاهو پیوندی قوی با هم ایجاد کرده‌اند. دولت ترامپ شماری از سیاست‌های بنیادین ایالات متحده در قبال اسرائیل را که جناح راست اسرائیل و حامیان آمریکایی آنها خواهان عوض کردن آن بودند، تغییر داد. این تغییرات شامل قطع کمک به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، به رسمیت شناختن ادعای اسرائیل مبنی بر قرار دادن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت و ادعای حاکمیت آن بر بلندی‌های جولان بود./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید