نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره مطرح نشدن موضوع الحاق کرانه باختری رود اردن به اسراییل در ملاقات هفته گذشته با مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در پرتغال را رد کرد.

به گزارش سلام نو، نتانیاهو که اظهاراتش روز یکشنبه در روزنامه تایمز اسراییل منتشر شد با اعلام این مطلب افزود که اسرائیل در حال حاضر فرصت دستیابی به الحاق بخش هایی از کرانه باختری و یک توافق نظامی مشترک با آمریکا را دارد.

رژیم صهیونیستی قدس و کرانه باختری از جمله دره رود اردن را در طول جنگ شش روزه ۱۹۶۷ میلادی اشغال کرد.

صحبت های نتانیاهو در حالی مطرح می شود که مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا ادعای نتانیاهو در مورد طرح الحاق کرانه باختری در دیدار با پمپئو را تکذیب کرده بود.

دیوید شنکر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک دیروز در بیانیه رسمی وزارت خارجه اعلام کرد که هیچ طرحی در مورد الحاق کامل یا بخشی از کرانه باختری توسط اسرائیل در این دیدار وجود نداشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته در پایان سفر دو روزه خود به پرتغال گفته بود که وی و پمپئو در مورد طرح الحاق احتمالی کرانه باختری گفت و گو کرده است.

نتانیاهو در کمپین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی وعده الحاق بخش هایی از کرانه باختری و دره رود اردن را داده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز به قطعنامه‌ای رای داد که بر خلاف سیاست یکجانبه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در قبال رژیم صهیونیستی با الحاق مناطق اشغالی کرانه باختری به سرزمین های اشغالی مخالفت کرد./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید