مقام‌های پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد تحقیق درباره تیراندازی در پایگاه فلوریدا را آغاز کرده‌اند. 

به گزارش سلام نو، مقام‌های پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تحقیق درباره تیراندازی در پایگاه فلوریدا را آغاز کرده‌اند.

مقام‌های پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) روز گذشته -‌شنبه- تحقیق درباره تیراندازی در پایگاه فلوریدا را آغاز کرده‌اند. این در حالی است که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از همکاران سعودی عامل این تیراندازی از حمله فیلم‌برداری کرده‌اند.

مقام‌های رسمی این حادثه را اقدامی تروریستی اعلام کرده‌اند. عامل این حمله که «احمد محمد الشمرانی» نام داشت با شلیک گلوله یک معاون کلانتر کشته شد.

اف‌بی‌آی روز گذشته تایید کرد که شمرانی ۲۱ ساله، ستوان دوم در نیروی هوایی عربستان بود. پلیس مایملک و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی ضارب را جست‌وجو کرده و در عین حال با شش شهروند سعودی دیگر که شماری از آن‌ها در همان پایگاه مشغول تمرین بودند، صحبت کرده است. گفته‌ها حاکی از آن است که سه نفر از این شهروندان عربستان از محل حادثه با تلفن‌های همراه خود فیلم‌برداری کرده‌اند. این خبر را سه منبع آگاه که نخواستند نام‌شان فاش شود، گزارش دادند.

اف‌بی‌آی هنوز از ارائه انگیزه این حمله خودداری کرده است. در عین حال مشخص نیست که افرادی که مورد بازجویی قرار گرفته‌اند از برنامه‌های این فرد خبر داشتند یا نه. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی در جمع دوستانش ویدئویی از یک تیراندازی جمعی را نمایش داده است. اف‌بی‌آی اعلام کرده که در حال بررسی این گزارش‌ها است.

برخی گزارش‌ها همچنین نشان از آن دارد که حسابی توئیتری با نام شمرانی از سیاست‌های آمریکا در قبال اسرائیل انتقاد کرده و واشنگتن را به «تامین مالی جنایت علیه مسلمانان» متهم کرده است. اف‌بی‌آی اعلام کرده که درباره این موضوع نیز مشغول تحقیق است.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید