محمدباقر گله‌گیر معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم، از آتش سوزی ۲ مخزن نفتی شرکت پتروامید آسیا خبر داد و گفت: این آتش سوزی مهار و به تاسیات نفتی آسیب جدی وارد نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت: نیروهای شرکت پترو امید و شرکت‌های نفتی منطقه در حال آماده باش هستند و مدیریت بحران این شهرستان به‌طور مستمر با مسئولان این شرکت در تماس و آماده هرگونه همکاری است.

مخازن ذخیره‌سازی ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت خام شرکت پترو امید آسیا بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی بخش خصوصی کشور است در حوزه شهرستان دیلم واقع است و دارای یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های اندازه گیری نفت خام (میترینگ)، اتاق کنترل هوشمند است که در زمان حوادث پیش بینی نشده مانع از شعله ور شدن آتش و خسارت جانی و مالی خواهد شد.

این تاسیسات شامل هشت مخزن یک میلیون بشکه‌ای، ۲ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای و ۴ مخزن هر کدام به ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه و در مجموع معادل ۱۰ میلیون بشکه است.

این مخازن نفتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در مسیر پروژه انتقال نفت حوزه مناطق نفت خیز جنوب شامل مناطق مسجد سلیمان، اهواز، مارون، آغاجاری و گچساران قرار گرفته که پس از جمع آوری نفت در منطقه گره و گناوه زمینه انتقال به جزیره خارگ را برای صادرات فراهم می‌کند.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است./رکنا

۲ مخزن نفتی شرکت پتروامید آسیا در حوزه استحفاظی این شهرستان شامگاه شنبه شانزدهم آذر بر اثر برخورد صاعقه آتش گرفت که با اقدام به‌موقع نیروهای آتش‌نشانی این شرکت، آتش‌سوزی مهار و خاموش شد.

به گزارش سلام نو، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیلم محمدباقر گله‌گیر گفت: با حضور به‌موقع و سرعت عمل واحد ایمنی و آتش‌نشانی شرکت پتروامید آسیا در مهار و خاموش کردن آتش سوزی، خسارت و آسیب جدی به تاسیسات نفتی این منطقه وارد نشده‌است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید