این روزها که آلودگی هوا مخصوصاً در پایتخت و حومه آن به حالت بحران رسیده است مردم را به شدت درگیر خود کرده و سرفه عطسه سردرد و سوزش گلو عوارض هایی می باشد که به دلیل آلودگی در بین مردم شایع شده است .

چای زنجبیل برای مقابله با حالت تهوع و سرماخوردگی بسیار مفید می باشد خاصیت ضد التهابی دارد و با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مشابه می باشد و به درمان آنفولانزا سر درد آرتروز و دردهای قاعدگی کمک شایانی می‌کند.

البته میتوان همراه زنجبیل و عسل و لیمو هم امتحان کرد و سپس مقداری زنجبیل رنده شده را با آبلیمو و عسل به آب جوش اضافه نمایید و میل کنید .

یکی از راهکارهای مبارزه با عوارض آلودگی هوا استفاده از دمنوش های گیاهی می باشد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می نماییم.

در هنگام آلودگی کارشناسان بهداشت به مردم توصیه می کنند که در خانه بمانند و سفرهای داخل شهری خود را لغو نمایند ولی تنها این موارد نمی تواند با عوارض آلودگی مبارزه کند، بلکه باید تغذیه را هم در این زمان تغییر داد اگر بی وقفه سرفه می نمایید و یا سینه شما خس خس می‌کند و یا چشم شما دچار سوزش شده است باید بدانید که این اثرات به دلیل آلودگی هوا می باشد.

تغذیه در هنگام آلودگی هوا

در هنگام آلودگی هوا مواد غذایی که دارای ویتامین  C می باشند باید بیشتر مصرف شود و همچنین آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب رادیکال آزاد بسیار کمک می‌کنند و سیستم بدنی ایمنی ما را تقویت می نمایند. غذاهایی که سرشار از بتاکاروتن و ویتامین E می باشند به سلامتی انسان کمک بسزایی می کنند زیرا بتاکاروتن می‌تواند به کاهش مشکلات التهابی و سهولت درمان کمک کند البته از دانه ها و سبزیجات برگ دار نیز برای سم‌زدایی غافل نشوید.

دمنوش های جادویی در هنگام آلودگی هوا

چای زنجبیل دارچین

چای زنجبیل دارچین می تواند به کاهش سوزش گلو سرماخوردگی عطسه و سرفه کمک کند بهتر است آن را صبح زود یا بین وعده های غذایی یا عصر میل نمایید.

برای تهیه این چای گیاهی ابتدا:

یک تکه کوچک زنجبیل یا یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک

چوب دارچین یک عدد یا پودر دارچین یک چهارم قاشق غذاخوری

برگ ریحان یک دوم قاشق غذاخوری

پونه کوهی خشک یا تازه یک قاشق غذاخوری

دانه فلفل سیاه سه عدد

هل خرد شده ۲ عدد

یک چهارم قاشق غذاخوری دانه رازیانه

زنیان کمی

زیره یک چهارم قاشق غذاخوری

دو حبه سیر خرد شده

تمام این مواد را در داخل دو فنجان آب بریزید و سپس آنها را بجوشانید تا به نصف کاهش پیدا کند و سپس دمنوش را صاف نموده و میل نمایید. برای شیرین کردن این دمنوش می توانید مقداری عسل به آن اضافه نمایید .

چای سبز بخورید تا ریه شما سلامت بماند

چای سبز که از قدیم الایام برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شد و همواره امروزه مورد تایید مردم می باشد . همچنین در تحقیقات اخیر به این نتیجه رسیده اند که چای سبز به ریه ها کمک می کند و با هوای آلوده داخل ریه مبارزه می نماید .

تحقیقاتی که بر روی ۱۰۰۰ بزرگسال در کره انجام شد نشان داد مصرف حداقل دو فنجان چای سبز در روز عملکرد بهتر ریه را در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند به همراه دارد.

چای زنجبیل

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید