منابع آگاه مصری و لیبیایی از آموزش نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر توسط افسران امنیتی رژیم صهیونیستی پرده برداشتند.

به گزارش سلام نو، نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر حمله خود را به طرابلس از فروردین ماه گذشته شروع کردند تا به اصطلاح خود گروه های تروریستی در پایتخت لیبی را سرکوب کنند، با وجود اینکه نیروهای وابسته به حفتر از حمایت عربستان، امارات، مصر و برخی کشورهای فرامنطقه ای برخوردارند، اما نتوانسته اند تاکنون طرابلس را اشغال کنند. این در حالی است که هر از گاهی از آمادگی برای حمله گسترده به این شهر خبر می‌دهند.

منابع آگاه مصری و لیبیایی با بیان اینکه فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به تازگی با مقامات بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی تماس و دیدارهایی داشته است، گفتند: در جریان این تماس‌ها دوطرف درخصوص همکاری های امنیتی به توافق رسیدند.

مخالفت دولت وفاق لیبی با آتش‌بس پیش از عقب‌نشینی نیروهای حفتر

این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، به روزنامه قطری العربی الجدید گفتند که افسران امنیتی رژیم صهیونیستی به نیروهای وابسته به خلیفه حفتر جنگ شهری را آموزش خواهند داد. این افسران با هماهنگی مصر طی شهریور و مهرماه گذشته وارد لیبی شده‌اند.

آنان افزود: افسران رژیم صهیونیستی یگان ویژه نیروهای وابسته به حفتر را آموزش می‌دهند تا آنان برای حمله به طرابلس آماده باشند و بتوانند این شهر را از سیطره دولت وفاق ملی ( مورد تائید سازمان ملل ) خارج کنند.

این منابع با اشاره به تغییرات ایجاد شده در عرصه نظامی گفتند: با توجه به شکست حمله گسترده به پایتخت لیبی و تصرف آن، تغییرات راهبردی جدید ایجاب می‌کند که نبرد شهری و جنگ خیابانی بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

منابع آگاه مصری و لیبیایی در ارتباط با دیدار حفتر با مقامات رژیم صهیونیستی اظهار داشتند: این اولین باری نیست که حفتر با آنان دیدار می‌کند اما اولین بار است که او در خاک لیبی چنین دیداری را انجام داده است./ تسنیم

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید