۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 36227491

وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد دونالد ترامپ یاوه گو و خرفت است.

به گزارش سلام نو، کره شمالی در پی تهدیدهای جدید رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال انجام یک اقدام نظامی بر ضد این کشور با شدت بخشیدن به حملات لفظی علیه وی، رئیس کاخ سفید را «یاوه گو و خرفت» توصیف کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در تازه ترین موضع خود در قبال تهدیدهای واشنگتن اعلام کرد که رویکرد جدید دونالد ترامپ برای رفتن در پی تنش و مناقشه شاید به این دلیل است که « میزان خرفتی و کودنی» وی دوباره عود کرده است.

این نخستین بار در یکسال گذشته است که پیونگ یانگ به صورت آشکار و با الفاظی به شدت تند بر ضد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موضع می گیرد.

رهبران دو کشور پس از گفتگوهایی تاریخی در ژوئن سال ۲۰۱۸ و فوریه سال جاری که به ترتیب در سنگاپور و ویتنام انجام شد، تلاش کردند اختلاف نظرهای خود را در خصوص مسائل مختلف از جمله مسئله سلاح های اتمی که در اختیار پیونگ یانگ است را حل و فصل کنند اما این مذاکرات پس از درخواست کره شمالی برای لغو تحریم ها بدون دسیتابی به نتیجه ای محسوس به حال خود رها شده است.

کره شمالی پس از متوقف شدن گفتگوها با طرف آمریکایی بارها دست به انجام آزمایش های موشکی بالیستیک زده و با رویکرد اخیر واشنگتن در مسکوت نگاه داشتن این مذاکرات و نیز تهدیدهای ضمنی بر ضد پیونگ یانگ حالا شاهد بالاگرفتن تنش‌های لفظی میان دو طرف هستیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در حاشیه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،‌ ناتو، در لندن کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» توصیف و تهدید کرد که ایالات متحده حق استفاده از نیروی نظامی برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به دست کشیدن از زرادخانه هسته ای‌اش را برای خود محفوظ می دارد.

/مهر

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید