بنا بر خبرها کمپانی فورد با کمک مک دونالد می‌خواهد از پوسته‌های دانه‌های قهوه که در فرآیند تسویه از آن جدا می‌شود، قطعات ماشین‌ بسازد. 

کمپانی فورد یکی از ۴ کمپانی خودروسازی در جهان بوده که با سیاست‌های ترامپ مخالفت کرده است. این کمپانی با ایالت کالیفرنیا همکاری‌ای را امضا کرده‌اند که تا حد بسیار زیادی، تولیدات آلایندگی‌های کربنی ناوگان خودرو‌های این کمپانی تا سال ۲۰۲۶ را کاهش می‌دهد.

تبدیل پوسته قهوه به قطعات خودرو که طی فرایند تشویه از دانه قهوه جدا می‌شود، قدمی کوچک در رابطه با کاهش آلایندگی‌هاست، اما فورد عقیده دارد که این کار به همان اندازه به نفع محیط زیست خواهد بود. نحوه تبدیل این فرایند به زبان فورد این گونه است:

هر ساله میلیون‌ها پوند پوسته قهوه در آمریکای شمالی به مالش یا زغال تبدیل می‌شود. فورد به کمک مک دونالد قصد دارند تا برای این قسمت از قهوه، کاربرد جدیدی تعریف کنند. این دو کمپانی به این نتیجه رسیده‌اند که پوسته قهوه می‌تواند به قطعاتی با ماندگاری بالا تبدیل شود یا قطعات دیگر را مقاوم‌تر کند. به کمک حرارت دادن این پوسته در دمای‌های بالا و بدون حضور اکسیژن و همچنین مخلوط کردن آن با افزودنی‌ها و پلاستیک، می‌توان این مواد را در اشکال مختلف تولید کرد.

ساختار پوسته به خوبی با استاندارد‌های مواد به کار رفته در تجهیزات داخلی و فنی ما سازگار است. در نتیجه استفاده از این مواد باعث می‌شود تا آن‌ها ۲۰ درصد سبک‌تر و ۲۵ درصد کم مصرف‌تر شوند. دلیل آن هم این است که خواص حرارتی پوسته قهوه، از مواد فعلی که فورد استفاده می‌کند بهتر است.

اقدامت فورد در رابطه با استفاده از مواد و پلاستیک‌های بازیافتی در ناوگان‌های خود است و باید دید چقدر می‌تواد به آن پایبند باشد.

/دیجیاتو

به گزارش سلام نو، از همین رو، کمپانی فورد قصد دارد پوسته‌های قهوه را به یکی از آزمایشگاه‌های خود منتقل کرده و آن‌ها را به بیوپلاستیک تبدیل کند. این کار هم باعث می‌شود ضایعات مواد غذایی کمتر شود، هم باعث سبک‌تر شدن و کاهش مصرف خودرو و تولید گاز کربن دی اکسید می‌شود.

صنعت خودروسازی زیر فشار بالایی است تا آلودگی‌های تولید شده توسط ماشین‌ها را تا حد بسیاری کاهش دهد. بنا بر داده‌های به دست آمده، بیش از یک چهارم آلایندگی‌‌های کربنی، توسط خودروها تولید می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید