دولت وفاق لیبی بار دیگر با مذاکره پیش از عقب‌ نشینی نیروهای خلیفه حفتر مخالفت کرد و هر گونه آتش‌ بس را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش سلام نو به نقل از العربی الجدید، فایز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق لیبی تاکید کرد که قبل از خروج نیروهای خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی هرگونه آتش‌بس غیرقابل قبول است.

وی در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا و سفیر آلمان در لیبی تاکید کرد که دولتش به توافق سیاسی لیبی به عنوان مرجعی اصلی برای هرگونه گفت‌وگو یا توافق بر اساس قطعنامه های شورای امنیت پایبند است.

سفیران اتحادیه اروپا و آلمان در لیبی در این دیدار بر مخالفت خود با راه حل نظامی بحران لیبی و ضرورت احیای روند سیاسی و بازگشت به گفت‌وگو در این کشور تاکید کردند.

سفیر آلمان السراج را در جریان اقدامات کشورش برای توافق بین طرف های بین المللی و منطقه ای بر سر برگزاری کنفرانس در برلین قرار داد.

از زمان سرنگونی رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مصر و فرانسه است.

از سوی دیگر، دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین‌المللی قرار گرفته، تحت ریاست «فائز السراج» عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد.

خلیفه حفتر که از حمایت برخی طرف‌های منطقه ای و بین المللی برخوردار است از چند ماه قبل حملات خود به طرابلس را به بهانه آزادی این شهر از لوث گروه‌های مسلح آغاز کرده است./ تسنیم

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید