امروز یعنی در روز چهارم ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاهد نام نویسی گسترده نمایندگان سابق و اسبق بودیم که حضور چهره نزدیک به جبهه پایداری از جمله این اتفاقات بود.

به گزارش سلام نو، پس از آنکه روز گذشته قاضی محمدی کشکولی رئیس دادگاه کیفری شماره یک تهران و قاضی دادگاه محمدعلی نجفی در پرونده قتل میترا استاد، در اننخابات مجلس ثبت‌نام کرد، امروز نیز حجت الاسلام سید عباس حسینی حشمتیان رئیس شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران دومین چهره قضایی بود که با حضور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور از حوزه انتخابیه تهران در  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

مهدی وکیل پور عضو شورای ائتلاف اصولگرایان و دبیرکل حزب توسعه و عدالت نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و افراد نزدیک به جبهه پایداری برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران، در فرمانداری تهران حاضر شد.

او پس از ثبت نام در این دوره از انتخابات مجلس درباره شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، گفت: کسی که می‌خواهد نماینده مجلس شود، اولین قدم این است ثابت کند که چقدر به قانون وفادار است. بنابراین اگر نخواهد هزینه‌های احتمالی برای تبلیغات انتخابات را شفاف کند، از همین نقطه از مسئولیت فرار می‌کند.

به نوشته تسنیم، کوشکی ادامه داد: داوطلب نمایندگی مجلس که تمایلی برای شفافیت مالی هزینه های انتخاباتی‌اش ندارد، از مسئولیت شانه خالی و شائبه تخلف از قانون را نیز ایجاد می‌کند و سنگ بنای روراست نبودن با مردم را پایه گذاری می‌کند و پایه عدم صداقت با مردم را می‌گذارد. اگر نامزدی گفت که قصد ندارد هزینه های انتخاباتی اش را به طور شفاف اعلام کند، دلیل کافی برای این است که صلاحیت نمایندگی مجلس را نداشته باشد.

کوشکی در پایان خاطرنشان کرد: اگر خودم نیز تایید صلاحیت شدم و برای تبلیغات انتخاباتی هزینه کردم، حتما به طور شفاف اعلام میکنم، چون معتقدم شفافیت در میزان هزینه‌های تبلیغات از سوی کاندیداهای انتخابات مجلس، موجب کارآمدی مجلس می‌شود.

جواد شرفخانی عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری، سید محمدمهدی پورفاطمی نماینده اسبق دشتی در مجلس شورای اسلامی، معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس دهم، عبدالرضا ترابی نماینده مردم گرمسار در دوره هفتم و هشتم مجلس، احمد کرمی دبیرکل جامعه اسلامی کارگران، سید محمدمهدی پورفاطمی نماینده ادوار مردم دشتی و تنگستان در دوره‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس و جمشید ایرانی رئیس فراکسیون اعتدالگرایان خانه احزاب از دیگر افرادی بودند که برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کردند./ خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید