مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین ضرب‌الاجل برای ایران را ایده ندانست وآن را رد کرد.

به گزارش سلام نو، «رافائل گروسی» مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید تعیین ضرب‌الاجل برای جمهوری اسلامی جهت توضیح در مورد ادعای کشف ذرات اورانیوم اعلام‌نشده در ایران، ایده خوب و سازنده‌ای نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گروسی در گفت‌وگو با این خبرگزاری در پاسخ به این سوال که او حاضر است برای دریافت توضیح این مسئله چه میزان به ایران فرصت دهد، گفت: «تعیین ضرب‌الاجل، بهترین ایده‌ای نیست که وجود دارد.»

وی افزود: «از دید من، چنین کاری یعنی که گویا ما در رابطه‌ای خصومت‌آمیز قرار داریم که یک طرف آن دائما مقاومت می‌کند و من به عنوان مدیر کل باید برای آن‌ها ضرب‌الاجل بگذارم. ما باید با هم کار کنیم... زمان همواره محدود است.»

گروسی که از مقام‌های باسابقه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، روز گذشته رسما به عنوان جایگزین «یوکیا آمانو» مدیر کل فقید آژانس مشغول به کار شد.

او در مورد چشم‌انداز روابط با ایران هم گفت: «من در این محله تازه‌واردم. آن‌ها از قبل اینجا بوده‌اند و حالا با مدیر کل جدیدی روبرو هستند. بنابراین باید با هم بنشینیم و شروع به حرف زدن کنیم و از آن شروع کنیم.»

وی افزود: «اجازه دهید ابتدا صحبت با آن‌ها را شروع کنم. فکر نمی‌کنم که این کار درستی باشد و در واقع منصفانه نیست که پیش از آنکه با آن‌ها بنشینم [و صحبت کنم] در مورد موضع آن‌ها صحبت کنم.»

گروسی مانند گفت‌وگوهای پیشینش، در این مصاحبه هم گفته است که بازرسی‌ها باید به صورت «قاطعانه و منصفانه» انجام شود. وی از روندی که بازرسی‌ها تاکنون داشته، ابراز رضایت کرده است.

در جریان رقابت برای انتخاب مدیر کل جدید آژانس، گروسی گزینه مورد حمایت آمریکا بود.

در ماه‌های گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش گسترده‌ای را برای بازگشایی پرونده موسوم به «ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران» (پی‌ام‌دی) و بردن پرونده ایران به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل متحد، آغاز کرده‌اند. در همین چارچوب، دو هفته پیش «کورنل فروتا» سرپرست وقت آژانس وضعیت برنامه هسته‌ای ایران را به شورای حکام گزارش کرد و به ایران توصیه کرد با این نهاد «همکاری کامل و به‌هنگام» داشته باشد.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید