پس از 14 روز قطعی اینترنت با اینکه اغلب استانها این مشکی شان رفع شده است اما اینترنت تلفن های همراه سیستان و بلوچستان همچنان قطع است .

به گزارش سلام نو تغییر ناگهانی قیمت بنزین در ایران در اواخر آبان ماه امسال‌ ،‌بسیاری از استان‌های کشور را درگیر  اعتراضات مردمی کرد به طوری که ‌در برخی از شهرها به خشونت انجامید و دولت هم دستور قطع اینترنت را در همان روزها صادر کرد  اگرچه در این میان  سیستان و بلوچستان یکی از ‌آرام‌ترین استان‌های کشور بود  که هیچ  اتفاقی در آن رخ نداد و اسم آن در هیچ رسانه ای به عنوان استان معترض قید نشد  اما تا کنون اینترنت خانگی و تلفن همراه  مشترکان این استان هنوز وصل نشد‌ه است.

پس از اعتراضات صورت گرفته در کشور، در روز ۲۵ آبان ماه دسترسی به اینترنت در سراسر کشور محدود شد و استان سیستان و بلوچستان هم از این قاعده مستثنی نبود اما با گذشت دو هفته از این جریان و اتصال اینترنت در سراسر کشور ، سیستان و بلوچستان همچنان از دسترسی به اینترنت تلفن همراه محروم است و این موضوع مردم را با چالش های فراوانی روبرو کرده است.

ناز بی بی یکی از زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهر زاهدان است که زندگی خود را با فروش سوزن دوزی هایش در شبکه های اجتماعی می گذراند و یکی از آسیب دیدگان اصلی ماجرای قطع اینترنت زنانی مانند نازبی بی هستند . او در این باره می گوید: من ۴ فرزند دختر دارم که باید خرجشان را بدهم، چندین سال است که سوزن دوزی می کنم و کارم  را در خانه به فروش می رسانم .

ناز بی بی می گوید: سوزن دوزی  هایم فروشی نداشت و به پیشنهاد یکی از مشتری هایم  یک گوشی موبایل خریدم و عکس کارهایم را در گروه های مختلف و در اینستاگرام گذاشتم و کم کم زندگی ام روی غلتک افتاد ، اما دو هفته است  که قطعی اینترنت مرا از کار و زندگی انداخته و نمی توانم کارهایم را به فروش بگذارم.

یکی از شهروندان زاهدانی در این باره می گوید: گرانی بنزین روی قیمت ها بی تاثیر نیست و قیمت همه کالاها را بالا می برد زندگی ما را زیر و رو می کند اما ما کوچکترین اعتراضی نکردیم و حرفی نزدیم و تنها استانی بودیم که این موضوع را مانند تمام تورم ها و گرانی های سال های اخیر پذیرفتیم اما حالا به همراه چنداستان دیگر اجازه دسترسی به اینترنت   نداریم.

شهرکی می گوید: با قطعی اینترنت بسیاری از کارهای مردم لنگ شده است، برای مثال من برای یک تحقیق دانشگاهی باید مطالب زیادی را مطالعه می کردم اما دسترسی به هیچ اطلاعاتی ندارم.

مردم سیستان و بلوچستان با وجود کم برخورداری و بسیاری از کم توجهی ها همیشه وحدت را حفظ کرده و در بدترین شرایط در کنار یکدیگر بوده اند اما پس از ماجرای قطعی اینترنت و با وجود گذشت دو هفته از این موضوع هنوز اینترنت تلفن همراه در این استان متصل نشده و فقط اینترنت های خانگی فعال است و این موضوع دردی از مردم را دوا نکرده چرا که بسیاری از مردم این استان با تلفن های همراه خود به اینترنت متصل می شوند.

اگرچه خبرنگار ایلنا با مسئولان مربوط در استان تماس‌های زیادی  برای پاسخ به چرایی تداوم قطعی اینترنت در سیستان و بلوچستان داشته اما تا امروز- شنبه 9اذرماه- موفق به برقراری ارتباط با  آنها نشده است.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید