وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد در جهت کار برای صلح افغانستان با رئیس دفتر سیاسی گروه طالبان و هیات همراه دیدار می‌کنیم، آنها هم برای همین کار آمده‌اند.

به گزارش سلام نو، وزیر امور خارجه ایران در توضیح علت دیدار خود با رئیس دفتر سیاسی گروه طالبان گفت: در جهت کار برای صلح افغانستان با همه گروه‌های افغانی دیدار می‌کنیم، آنها هم برای همین کار آمده‌اند.

«محمد جواد ظریف»  وزیر امور خارجه کشورمان، در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه)  هیات دولت درباره دیدار با نمایندگان طالبان در تهران، ضمن تائید این موضوع گفت: در جهت کار برای صلح افغانستان با همه گروه های افغانی دیدار می‌کنیم، آنها هم برای همین کار آمده‌اند.

روز گذشته در رسانه ها خبر دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با ملا برادر رییس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان در تهران، منتشر شد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل‌گیری و تقویت گفت و گوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تاکید کرد.

ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی خبر داد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید