رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پی به خشونت کشیده شدن اعتراضات اخیر بیان کرد اصل اعتراض جزو حقوق طبیعی مردم است به شرط این‌که اعتراض مسالمت‌آمیز باشد.

به گزارش سلام نو، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی جامعه‌شناسی علت به خشونت کشیده شدن اعتراضات اخیر تاکید کرد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «خلاء قانونی در زمینه برگزاری تجمعات و اعتراضات وجود ندارد»، گفت: بعضی اعتراضات به طور خودجوش برگزار می‌شود و این در همه کشورها صورت می‌گیرد، اما هم حکومت به نوعی انعطاف‌هایی دارد و هم تظاهرکنندگان موازین را رعایت می‌کنند که اعتراضات به خشونت کشیده نمی‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که «برخی اعتراضات اخیر به موضوع اصلاح قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خشونت کشیده شد»، اظهار کرد: وقتی سران سه قوه تصمیم گرفتند و رهبری آن را تایید کردند چطور می‌شود اعتراضات را مدیریت کرد. خیلی وقت‌ها هرگونه اقدام برای اعتراض به این تصمیم‌ها تقابل با حاکمیت قلمداد می‌شود البته اصل اعتراض جزو حقوق طبیعی مردم است به شرط این‌که اعتراض مسالمت‌آمیز باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این‌که بعد از اتخاذ و اجرای یک تصمیم که منافع اقشار یا طبقات خاصی از جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چنین واکنش‌هایی وجود داشته باشد و مردم به شکل اعتراضی به خیابان بیایند امری طبیعی است ولی این‌که این اعتراضات به سرعت به خشونت کشیده شود موضوعی است که از نظر جامعه‌شناسی و روانشناسی اجتماعی نیاز به بررسی دارد.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چرا حرکتی که می‌تواند مدنی و مسالمت‌آمیز باشد به یک حرکت خشونت‌آمیز، غیرمدنی و هزینه بالا تبدیل می‌شود؟. ما نباید با نگاه بهره‌برداری سیاسی صرفا اعتراضات را تایید کنیم و بگوییم حق مردم است و یا این‌که آن را رد کنیم و بگوییم که اصلا نباید اعتراضی شود. اعتراض مسالمت‌آمیز از سوی قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و حق مردم است، اما در مورد اعتراضات خشونت‌آمیز اینچنین نیست.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید