در چنین شرایطی که مهدی تاج و تیمش به دنبال جایگزین برای ویلموتس می‌گردند و قصد دارند در صورت فسخ قرارداد با او دو قسط داده شده قراردادش که معادل یک میلیون دلار است را به عنوان رقم فسخ قرارداد پرداخت کنند و بعد با برانکو سر میز مذاکره بنشینند و یک قرارداد میلیون دلاری دیگر با او ببندند!

سلام نو – سرویس ورزشی: وقتی که کارلوس کی‌روش در روزهای آخرش در تیم ملی به رسانه‌ها گفت که جانشینش مشخص شده و با طعنه و کنایه به برانکو اشاره می‌کرد بسیاری او را متهم به فرافکنی و توهم توطئه می‌کردند و با آمدن ویلموتس شادانه پای می‌کوبیدند که این هم نتیجه بدبینی آقای همیشه درگیر!

حالا اما ظاهرا پیش بینی‌های کی‌روش درست از آب درآمد و زور حامیان برانکو حسابی چربیده و او چند قدم بیش‌تر تا صندلی سابق کی‌روش فاصله ندارد.

روز گذشته اکانت توئیتر روزنامه ایران ورزشی در خبری مدعی شد که فدارسیون فوتبال با برانکو به توافق رسیده و او سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌شود، اما چند ساعت بعد فدارسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای عجیب و غریب گفت که "فدراسیون فوتبال در حال حاضر در موقعیت تأیید یا تکذیب گمانه‌زنی‌های مطرح شده قرار ندارد."

برانکو ایوانکوویچ هم در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد مذاکره‌ با فدراسیون فوتبال ایران گفت: تا این لحظه مذاکره‌ای با مسئولان فدراسیون نداشته‌ام.

با تمام این‌ها اکنون بر اساس اطلاعاتی که از هفته گذشته در تابناک منتشر شد ظاهرا مذاکراتی با برانکو با واسطه (شخص سفیر ایران در کرواسی) صورت گرفته است و طرفین نیز توافق قطعی کرده‌اند که اگر فدراسیون فوتبال بخواهد عملا سرمربی بلژیکی را اخراج و مربی دیگری را جایگزین کند، ابتدا قرارداد سرمربی حال حاضر تیم ملی را تعیین تکلیف کرده و آنگاه برای مذاکره و قرارداد رسمی اقدام نماید. هرچند برخی اطرافیان برانکو دیدار با سفیر ایران در کرواسی را مرتبط به طلب برانکو از پرسپولیس دانستند.

ورزش سه نیز امروز با استناد به منابع خود مدعی شد کار ویلموتس در تیم ملی تمام نشده و این مسئله به بعد از جلسه او با تاج، رئیس فدراسیون فوتبال باز می‌گردد. اگر ویلموتس در این جلسه شرایط ایران را بپذیرد حضورش در تیم ملی ادامه خواهد داشت وگرنه فدارسیون با جایگزین ویلموتس یعنی برانکو وارد مذاکره می‌شود. برخی اخبار هم حکایت از آن دارند که حضور برانکو در ایران مشروط به حل مشکلش با پرسپولیس است.

برکناری ویلموتس و پول‌هایی که بر باد می‌رود

بگذارید به روزهای آخر کی‌روش برگردیم، آن وقتی که مازیار ناظمی از خدشه‌دار شدن غرور ملی می‌گفت، جواد خیابانی با بغض جواب کی‌روش را می‌داد و محمد حسین میثاقی با هیجان علیه سرمربی شورشی تیم ملی سخن سرایی می‌کرد. آن روزها دلایل قطع همکاری با کی‌روش مبلغ بالای قرار داد، حضور کم در ایران و به دست نیاوردن موفقیت چشم گیر عنوان می‌شد و فدراسیون قول داده بود به جای کی‌روش مربی نامداری در تراز او بیاورد.

در همان دوران بود که مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی جنجالی و ضد کی‌روش وزارت ورزش و جوانان در توییتی ادعای عجیبی را مطرح کرد و از مذاکره با بزرگان عرصه مربیگری همچون زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو و یورگن کلینزمن خبر داد، بزرگانی که یکی اکنون روی نیمکت رئال نشسته و دیگری روی نیمکت تاتنهام!

از میان این نام‌های بزرگ، وزارت ورزش و فدارسیون فوتبال به مارک ویلموتس رسیدند، مربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک که با وجود نتایج قابل قبول با این تیم مربی بزرگ و صاحب سبکی نبود و نه تنها با مورینیو و زیدان بلکه با کی‌روش هم قابل قیاس نبود.

در نهایت اما فدارسیون فوتبال با توضیحاتی مثل شرایط خاص کشور و کمبود بودجه گفت که امکان آوردن مربی با کلاس‌تری وجود نداشت و ویلموتس با هزینه معقولی به تیم ملی آمده است، ادعایی که البته تنها چند ماه نیاز داشت تا رنگ ببازد.

اوایل آبان بود که رسانه‌های بلژیکی مدعی شدند که قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ۱.۳ میلیون یورو – معادل ۱.۴ میلیون دلار – برای هر سال است، ادعایی که تکذیب شد و فدراسیون فوتبال اعلام کرد: قرارداد مارک ویلموتس با ایران به ازای سه سال 3.6 میلیون دلار (یعنی سالی 1.2 میلیون دلار) است.

با این همه چند وقت بعد و در اختلافات میان فدارسیون فوتبال و ویلموتس مشخص شد ادعای فدراسیون صحت ندارد و مارک ویلموتس گران‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران است آن هم در دورانی که فدراسیون از بی‌پولی ناله سرداده و یکی از دلایل قطع همکاری با کی‌روش را وضعیت مالی دانسته.

بنا بر ادعای ارمین، مدیر برنامه‌های ویلموتس،  او در جریان مذاکراتش به مدایران باشگاه رویال‌انتور بلژیک گفت: «قرارداد ویلموتس و دستیارانش برای سال اول با تیم ملی فوتبال ایران سه میلیون یورو است، بنابراین اگر شما بخواهید این کادر را به بلژیک بیاورید قاعدتاً باید در همان حدود هزینه کنید.»

هرچند این خبر هم تکذیب شد ولی در صورت صحت این ادعا این یعنی یک مربی سطح پایین‌تر از کی‌روش به دلیل کل‌کل‌های بی‌خاصیت فدراسیون و "طلوع" کردن‌های نمایشی آن برای ایران سالی سه میلیون دلار آب خورده است! آن هم در دورانی که اردوهای خارج از کشور تیم‌های ملی و باشگاهی ایران به دلیل کمبود بودجه و تحریم‌ها مثل آب خوردن لغو می‌شود.

در چنین شرایطی که مهدی تاج و تیمش به دنبال جایگزین برای ویلموتس می‌گردند و قصد دارند در صورت فسخ قرارداد با او دو قسط داده شده قراردادش که معادل یک میلیون دلار است را به عنوان رقم فسخ قرارداد پرداخت کنند و بعد با برانکو سر میز مذاکره بنشینند و یک قرارداد میلیون دلاری دیگر با او ببندند!

کاش مهدی تاج و فدارسیون فوتبالش به جای بیانیه همدردی ملی برای شکست مقابل عراق و بیانیه نامشخص درباره وضعیت مربی تیم ملی کمی به وضعیت آشفته این فدراسیون می‌رسیدند و به خاطر می‌آوردند در روزگاری که مردم به خاطر بی‌پولی و تحریم توان مراجعه به پزشک و پرداخت هزینه درمان را ندارند روا نیست که این چنین پول‌های بیت المال را بی حساب و کتاب به باد بدهند! کاش ویلموتس بماند و برنده شود، نه برای غرور ملی و نه برای شادی بلکه برای کم‌تر هدر رفتن پول مردم!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید