علیرضا آوایی اعلام کرد در جریان بررسی تبعات افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر کالاهای دیگر، گشت سازمان تعزیرات از ۲۵۰ تا به ۵۰۰ تا افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سلام نو، وزیر دادگستری با تشریح اقدامات نظارتی این وزارتخانه و دستگاه‌های مربوطه پس از افزایش قیمت بنزین گفت: تلاش می‌کنیم آثار تورمی این افزایش قیمت را در حد وسعمان به حداقل برسانیم.

علیرضا آوایی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تبعات افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر کالاهای دیگر اظهار کرد: ما اهتمام ویژه‌ای به گشت‌های مشترک و تصمیم‌گیری برای پرونده‌های ارجاعی به سازمان تعزیرات داشتیم در همین راستا ظرف یک هفته بیش از ۲۸ هزار شکایت و گزارش در سامانه ۱۳۵ ثبت شده که نسبت به مشابه سال قبل که ۴۹۷۵ پرونده بوده ۴۸۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وزیر دادگستری با بیان این‌که «عمده گزارشات ارجاعی به سازمان تعزیرات مربوط به نانوایی، سوپرمارکت، مرغ، تخم‌مرغ و گاز مایع بوده است»، یادآور شد: ظرف یک هفته ۱۳۶۴ اکیپ گشت و 6 هزار مورد بازرسی و هزار پرونده تشکیل شده است همچنین گشت سازمان از ۲۵۰ تا به ۵۰۰ تا افزایش پیدا کرده است و روزانه ۱۵۰۰ نفر از همکاران ما در تعزیزات در گشت‌ها حضور میدانی دارند.

وی با بیان این‌که «میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۱۰ روز است»، ادامه داد: از تاریخ ۱۶ آبان‌ماه تا ۲۴ آبان‌ماه ۴۸۱ اکیپ گشت داشتیم در حالی که از ۲۵ آبان ماه تا ۳ آذرماه این تعداد به ۲۰۴۵ اکیپ افزایش پیدا کرده که ۳۴۵ درصد رشد داشته است. همچنین از ۱۶ تا ۲۴ آبان‌ماه ۸۷۱ پرونده و از ۲۵ آبان‌ماه تا ۳ آذرماه ۱۸۲۱ پرونده تشکیل شده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما در تلاشیم آثار تورمی این افزایش قیمت را به حداقل برسانیم هر روز جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل می‌شود و ما هم خدمت دوستان هستیم تا انجام وظیفه کنیم و کمترین نارضایتی پیش بیاید.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید