جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای با اشاره به حوادث اخیر کشور و تقدیر از مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تشکر از ملت رشید ایران اعلام کرد: نظام اسلامی باقدرت و قاطعیت با آشوبگران و متجاوزان به حریم امنیت برخورد می‌کند.

به گزارش سلام نو در این بیانیه آمده‌ است: نظام اسلامی اجازه نخواهد داد امنیت و آرامش کشور به‌دست شماری فریب‌خورده خدشه‌دار شود. حوادث اخیر کشور که جمعی از اشرار سرسپرده بدخواهان ملت ایران دست به آشوب، تخریب و ارعاب زدند با حضور شکوهمند و انقلابی مردم ایران پایان یافت‌ و بار دیگر دشمن زبون و حقیر اسلام و انقلاب با رشادت و شجاعت ملت ایران عقب رانده شد. این حوادث نشان داد دشمنان کینه‌توز و سران زورگو، متجاوز و مستکبر، لحظه‌ای از دشمنی و فتنه‌گری علیه ملت ایران دست برنمی‌دارند.

بیانیه اضافه کرده‌است: بدون تردید مسئولان قضایی با آشوبگران جنایتکار که با کُشتن و مجروح کردن مردم بی‌دفاع و با به آتش‌کشیدن اموال عمومی و مردم امنیت جامعه را برهم زدند، به‌طور قاطع و قانونی برخورد می‌کنند و از بمباران تبلیغاتی دشمن و ملامت ملامتگران هراسی به خود راه نمی‌دهند.

در این بیانیه تاکید شده است: توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مراجع معظم تقلید (دامت‌برکاتهم) به دولتمردان و مسئولان نظام اسلامی رسیدگی به وضع معیشت و کوشش برای رفع مشکلات اقتصادی مردم است. از این‌ رو، مبارزه با گرانی و حمایت از اقشار کم برخوردار در زمره اولویت‌های دولت محترم قرار دارد. توصیه مشفقانه جامعه مدرسین به دستگاه‌های مسئول آن است که از بیگانه انتظار آبادانی کشور خود را نداشته باشند و بدون فوت وقت، رشد و پیشرفت درون‌زای کشور را وجهه همت خود قرار دهند.

بیانیه ادامه یافته است: آشوب اخیر به‌گونه‌ای انکارناپذیر نشان داد پیام‌رسان‌های خارجی و برخی شبکه‌های اجتماعی داخلی در فضای مجازی بستری مناسب برای دروغ‌گویی و شایعه‌پراکنی برای تهییج عناصر ناآگاه است. اکنون تهدید امنیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و از همه مهم‌تر امنیت اخلاقی جامعه به‌وسیله پیام‌رسان‌های خارجی کاملا آشکار و عیان شده است.

جامعه مدرسین در این بیانیه آورده‌ است: بنابراین لازم است دستگاه‌های مربوط، شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کنند تا با جایگزین‌شدن آن زمینه‌های نفوذ و تهاجم دشمن از میان برود. تساهل در تقویت زیرساخت‌های لازم برای این امر به هر بهانه‌ای توجیه‌ناپذیر است.

بیانیه حاکی است: بحمدالله پاسداران امنیت و آرامش کشور در نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی همچون گذشته با مجاهدت‌های مومنانه بر نقشه دشمن غلبه و سرشاخه‌های آشوب و اغتشاش‌گری را شناسایی و باندهای فعال در این حوادث را متلاشی کردند؛ باوجود این، متاسفانه خون پاک برخی مردم، جوانان صالح و حافظان امنیت کشور به دست عناصر سرسپرده به بیگانه به‌ناحق ریخته شد و ملت عزیز را داغدار کرد. از خداوند متعال برای این شهیدان مظلوم علّو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسالت می‌کنیم.

امید واثق داریم، آینده کشور به برکت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و مردم مومن و انقلابی به‌ویژه جوانان رشید ایران اسلامی روشن خواهد بود و ملت شریف ایران گام دوم انقلاب را باقوت، شتاب و نورانیتی بیش‌ازپیش خواهد پیمود./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید