هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان از شناسایی و دستگیری 9 نفر از اعضای یک شبکه پولشویی مهم در استان گلستان خبر داد. این گروه با تلاش اداره اطلاعات استان دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان از شناسایی و دستگیری اعضای یک شبکه گسترده پولشویی در گلستان خبر داد.

به گزارش سلام نو، هادی هاشمیان گفت: اعضای این باند ۹ نفرند و در قالب یک شبکه گسترده در استان های گلستان ، سمنان و تهران اقدام به کلاهبرداری و پولشویی می کردند که با تلاش اداره اطلاعات استان دستگیر شدند.

هاشمیان افزود: این افراد پرونده های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم  در  شبکه بانکی تشکیل می دادند و سپس همین وام های صوری را به صورت صوری با سود ۳۰ درصد سپرده گذاری می کردند و میلیاردها تومان سود می گرفتند در حالیکه پولی سپرده گذاری نکرده بودند.

به گفته وی، ۳۰۰ نفر ذیل این شبکه فعالیت می کردند که ۹ سرشاخه اصلی آن دستگیر شده اند و احتمال افزایش تعداد دستگیر ی ها وجود دارد.

هاشمیان ادامه داد: یکی دیگر از شگردهای پولشویی این افراد ، ارزش گذاری غیرواقعی واحدهای تولیدی و فروش آن به  موسسات مالی بود که از این راه نیز میلیاردها تومان به جیب می زدند.

به گفته وی ، بخشی از اقدامات پولشویی این افراد در قالب ۴۰ شرکت خدماتی و تولیدی انجام می شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد این افراد حدود هزار میلیارد تومان پولشویی کرده اند که البته با ادامه  تحقیقات و حسابرسی ها، احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

این مقام ارشد قضایی استان گفت:  ۹ عضو این باند که سه نفرشان سرشاخه هستند همگی دستگیر شده اند و هم اکنون در زندان هستند که احتمال افزایش تعداد متهمان پرونده وجود دارد.

هادی هاشمیان افزود: تا کنون از این افراد ۳۰۰ سند مربوط به ماشین های سنگین به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است .

هاشمیان با اشاره به این که متهمان این پرونده اموال خود را به نام دیگران سند می زدند و از آنان وکالتنامه و اقرارنامه می گرفتند گفت: با تلاش های انجام شده علاوه بر این خودروها تا کنون ۳۰ کیلوگرم شمش طلا و صدها ملک مسکونی ، تجاری و کشاورزی و سهام در داخل و خارج کشور از این افراد کشف  و شناسایی شده است .

به گفته وی ، متهمان این پرونده ممنوع الخروج و ممنوع المعامله هستند .

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید