هومن افاضلی، کارشناس فوتبال معتقد است کالدرون شناخت لازم از پرسپولیس را ندارد، او البته تاکید می‌کند که ایران عربستان نیست که مربی را بعد از دو سه شکست اخراج کنند.

کارشناس فوتبال در مورد شکست پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان و دلایل عدم نتیجه گیری این تیم صحبت کرد.

به گزارش سلام نو، هومن افاضلی در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس و شکست مقابل نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس یک مقدار از آن فرم چند هفته گذشته خودش خارج شده و به هر حال شرایط این تیم مثل سال‌های قبل نیست که البته یک بخشی از آن طبیعی است. به نظرم تیمی که 3-4 سال قهرمان شده است ناخوداگاه بازیکنانش اشتیاقشان به پیروزی کم شده و همبستگی تیمی هم در بین بازیکنان این تیم کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: یک سری مسائل هم به لحاظ تاکتیکی در پرسپولیس می‌بینم که نشان می‌دهد کالدرون هنوز به شناخت کافی از بازیکنانش نرسیده است. تغییر و تحولاتی که مدام در ترکیب این تیم رخ می‌دهد و برای مثال بازی نادری در پست غیر تخصصی یا نبود بازیکنی مثل شجاع خلیل‌زاده در ترکیب اصلی و تغییرات مداوم در خط دفاعی نشان از این موضوع دارد. شناخت بازیکنان زمان می‌برد و این فقط خصوصیت‌های فنی نیست و خصوصیت‌های روانی و... هم هستند که اهمیت دارند.

کارشناس فوتبال در مورد ناراحتی هواداران پرسپولیس و اینکه خواهان کنار رفتن کالدرون هستند هم گفت: هواداران احساساتی هستند. یک روز در بوشهر با نتیجه پرگل می‌برند و خوشحال هستند و یک روز در آزادی می‌بازند و ناراحت هستند. ضمن اینکه پرسپولیس با همین شرایط فنی می‌توانست همین بازی را هم ببرد و فرصت‌هایی داشت که فاصله زیادی با گل شدن نداشتند. فکر می‌کنم هنوز برای تغییر و تحول در کادرفنی خیلی زود است. ما که مثل فوتبال عربستان نیستیم که به این زودی دست به تغییر سرمربی بزنیم. کالدرون هم مربی کوچک و بی رزومه‌ای نیست و الان برای قضاوت در مورد او خیلی زود است و باید فرصت داده شود تا بتوان براورد بهتری از عملکرد او داشت.

افاضلی در مورد اینکه گفته می‌شود بیرانوند دیگر آن گلر مقتدر سابق نیست هم اظهار داشت: من بیرانوند را مقصر شکست پرسپولیس یا تیم ملی ایران نمی‌دانم و در این دیدارها اشتباه فاحشی از سوی بیرانوند ندیدم که مقصر گل شناخته شود. وقتی یک تیم پیروز می‌شود کل تیم برده‌اند و شکست هم برای همه تیم است و بیرانوند هم عضوی از تیم پرسپولیس و تیم ملی است که درگیر تغییر و تحولات کادرفنی و تغییرات دیگری شده‌اند و این تغییرات روی نتایج تا امروز تاثیر منفی گذاشته‌اند و افت فنی بیرانوند را قبول ندارم.

وی در مورد عملکرد نفت با تارتار هم گفت: نفت تیم خوبی است و تارتار همان سبک و سیاق همیشگی خودش را که در تیم‌های مختلف به کار گرفته در اینجا هم پیاده می‌کند. سعی دارد با دوندگی و فشار روی توپ بازی حریف را مختل کرده و برای مواقعی که صاحب توپ می‌شود هم برنامه دارد ولی این برنامه رسیدن به دروازه حریف بسته به بازیکنانی که در اختیار داشته متفاوت است ولی در کل این شیوه بازی را به خوبی بلد است و به خوبی هم در آن نتیجه گرفته است. من خودم تجربه کار در تیم‌هایی که وضعیت مالی مناسبی ندارند و اوضاع پرداختی‌هایشان خوب نیست و بنیه مالی برای جذب بازیکنان لازم را ندارند را داشته‌ام و می‌دانم کار در این شرایط چقدر سخت است و برای همین می‌گویم مهدی تارتار موفق عمل کرده است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید