اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که نقدینگی عامل تشدید کنند تورم است به تمام دستگاه‌ها و دولت تاکید کرد که به هر شکل باید هزینه‌های خود را کاهش دهند.

به گزارش سلام نو، معاون اول رئیس جمهوری افزایش نقدینگی جامعه را یکی از اصلی‌ترین عوامل تشدید تورم دانست و گفت: هزینه‌های دولت و دستگاه‌ها باید به شدت کاهش یابد.

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر روز -شنبه- در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: باید تمام تلاش خود را بخصوص در ماه‌های پایانی سال از طریق بودجه کشور صرف کنیم تا یک بار جدید بر نقدینگی کشور تحمیل نشود؛ این به صورت جدی هدف و در دستور دولت سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار گرفته و راهکار آن نیز کاهش شدید هزینه‌های دولت و دستگاه‌ها است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: کار اساسی دولت تلاش در راستای کنترل تورم به عنوان عامل اصلی ضعیف کردن قدرت خرید مردم است. این یک بخش از کلان اقتصاد است، مسئولان کلان اقتصاد، سازمان برنامه بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی باید راه‌کارهای اقتصادی برای اداره اقتصاد پیشنهاد و اعمال کنند که عملا منجر به کاهش تورم شود.

روند کاهنده تورم تا پایان سال باید تداوم داشته باشد

جهانگیری با بیان این که حتما نقدینگی جامعه یکی از اصلی‌ترین عوامل تشدید تورم است،  گفت:‌ برخی از دوستان اعداد و رقمی برای تورم از محل تصمیمات اخیر اعلام می‌کنند. انتظاری که جامعه و مسئولان رده بالای نظام دارند تداوم روند کاهنده تورم در ماه های پایانی سال است. حتی با فرض اینکه از تصمیم اخیر،  تاثیری قرار باشد بر تورم اتفاق بیافتد اما روند کاهنده تورم که از اردیبشهت ماه ۹۸ شاهد بودیم، و بسیار خوب بوده است باید ادامه یابد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: از اردیبهشت تاکنون روند کاهنده تورم به طور مداوم و ماهانه در کالا خیلی بیشتر و در خدمات ملایم‌تر بوده است که امیدواریم در ماه‌های پایانی سال نیز این روند اتفاق بیفتد.

ذخایر اسکناسی و ارزی بانک مرکزی در بهترین شرایط است

جهانگیری با بیان این که بانک مرکزی در بهترین شرایط خود از نظر ذخایر اسکناسی و ارزی کشور قرار دارد، گفت: سامانه نیما از نظر ارز در شرایطی است که می‌تواند کارهای جدی انجام دهد و به تقاضاها پاسخ دهد.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: بانک مرکزی از نظر اسکناسی هیچ زمان از چنین پشتوانه قوی برخوردار نبوده است؛ لذا باید روند نزولی شاخص‌هایی که بر قدرت خرید مردم، نرخ کالاها وخدمات  تاثیرگذاراست، تا پایان سال ادامه دار باشد.

ادامه دارد

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید