جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به تحریمش از سوی آمریکا گفت کهبه حمایت از دسترسی آزاد به اینترنت ادامه خواهد داد و به تحریم اهمیت نمی‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اعلام تحریمش از سوی آمریکا، تاکید کرد: من به حمایت از دسترسی آزاد به اینترنت ادامه خواهم داد و اجازه نمی‌دهم آمریکا توسعه ایران را متوقف کند.

به گزارش سلام نو، دسترسی کاربران ایرانی به شبکه جهانی اینترنت در روزهای گذشته به دلیل وجود ناآرامی‌ها در کشور که از سوی اغتشاشگران و به بهانه گران شدن قیمت بنزین، محدود شده است و اگرچه بسیاری از مسوولان اظهار کرده‌اند درصورت بازگشت آرامش به استان‌ها، اینترنت متصل خواهد شد و از روز پنج‌شنبه نیز اخباری مبنی بر بازگشت اینترنت به‌صورت محدود منتشر شد، اما هنوز هم تمامی کاربران قادر به استفاده از اینترنت بین‌الملل نیستند.

بر این اساس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه یکم آذرماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران- به دلیل اعمال سانسور گسترده اینترنت‌، تحریم شده است. در این بیانیه آمده بود: ما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را به دلیل محدود کردن دسترسی به اینترنت، از جمله اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی محبوب که کمک می‌کند ده‌ها میلیون ایران با هم و با جهان خارج در ارتباط باشند، تحریم می‌کنیم.

این اظهارات در حالی است که پیش از این و در مقاطع مختلف، بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی توسط شرکت‌های آمریکایی تحریم شدند و در طول یک سال گذشته همواره اخباری از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه‌های آنلاین از جمله اپ‌استور شرکت اپل و پلی‌استور گوگل شنیده شده است.

همچنین مایک پمپئو - وزیر خارجه آمریکا- در توییتر خود روز گذشته اعلام کرد ایالت متحده آمریکا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را به دلیل اعمال سانسور در اینترنت ایران تحریم خواهد کرد.

اما آذری جهرمی در واکنش به این اظهارات، در توییتر نوشته است: من تنها عضو باشگاه تحریمی‌ها نیستم. پیش از من استارت‌آپ‌ها، توسعه‌دهنده‌ها، بیماران سرطانی و کودکان ای‌بی هم تحریم شده‌اند. من به حمایت از دسترسی آزاد به اینترنت ادامه خواهم داد و اجازه نمی‌دهم آمریکا توسعه ایران را متوقف کند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید