قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به با اشاره به طرح موضوع سامانه رای سنجی اصلاح طلبان آن را مایه انسجام اصلاح‌طلبان و البته اقبال مردم دانست.

به گزارزش سلام نو، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مهمترین حسن سامانه سرا را ساختار آن عنوان کرد که باعث می‌شود نظرات عموم در آن اعمال شود و گفت: این ایده می‌تواند مرحله مقدماتی باشد برای این که رای و فکر اصلاح طلبان را منسجم کند.

«قاسم میرزایی نیکو» عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح موضوع سامانه رای سنجی اصلاح طلبان در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و تصویب آن، گفت:راه اندازی این سامانه ایده جدیدی است که از دموکراسی‌های سایر نقاط دنیا الگو گرفته و بومی سازی شده است که اصطلاحا به آن مراحل مقدماتی انتخاباتی میگویند.

وی افزود: این که این ایده چقدر می‌تواند در انتخابات کاربرد داشته باشد و آیا در شرایط فعلی امکان عملیاتی کردن آن وجود دارد و می‌تواند به انتخابات پیش رو برسد یا خیر در حال بررسی است. این سیستم در حال حاضر مطرح شده تا معایب و محاسن آن مشخص شود.

میرزایی نیکو در توضیح جزئیات این سامانه خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های سامانه سرا این است که می‌تواند تمام اصلاح طلبان را حول یک پایگاه مشخص، منسجم کند. ویژگی دیگر نیز این است که روش سنجش آرا و نظرات اصلاح طلبان را مشخص کرده است و این امکان را ایجاد کرده است که علاوه بر انتخابات‌ها در هر موضوع دیگری هم مورد استفاده قرار بگیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین حسن این سامانه به این مسئله برمی‌گردد که ساختاری را فراهم می کند تا نظرات عموم در آن اعمال شود و ساختاری از پایین به بالا دارد.

نماینده مردم دماوند درباره نقاط ضعف این سامانه گفت: ایراداتی هم در خصوص سیستم حفاظت و کنترل این سامانه در میان برخی دوستان مطرح است. اما آن چیزی که مسلم است این ایده می‌تواند مرحله مقدماتی باشد برای این که رای و فکر اصلاح طلبان را منسجم کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت مخالفت برخی اعضای حزب کارگزاران و اعتماد ملی نسبت به این سامانه خاطرنشان کرد: من ایرادی به احزاب کارگزاران و اعتماد ملی نمی‌گیرم. ایراد به تولید کنندگان و خالقان این طرح برمی‌گردد که طرح خودشان را به خوبی برای همه افراد و احزاب توضیح نداده اند. به اعتقاد من کسانی که به خوبی با طرح آشنا شوند با آن مخالفت نخواهند کرد.

میرزایی نکو اضافه کرد: البته نکته دیگری هم مطرح است و آن اینکه این دو حزب به جای این که بگویند ما با این ایده موافق نیستیم، باید بپذیرند که در پروسه رای گیری و تصویب آن در شورای عالی سیاستگذاری حضور داشته اند. آن‌ها در جلسه انتخاب این سیستم حضور داشتند و به هر حال نظری مخالف  دیگاه آن‌ها تایید شده است و طبق عرف آن‌ها هم باید به رای جمع تمکین کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعتا اگر بحثی هم باقی مانده است در جزئیات اجرای این طرح باید اعمال شود و درست نیست که کلیت آن رد شود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید