اولین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی گفت: در این چندسال که تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفتیم، به نوعی مجبور شدیم تا اکثر نیازهایمان را خودمان برطرف کنیم و این خودکفایی در حوزه نظامی و دفاعی هم ظهور و بروز یافته است.

امسال چند اتفاق مهم در عرصه نظامی رخ داد. یکی سرنگونی پهپاد آمریکایی بود و دیگری گرفتن نفتکش انگلیسی در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران. این اقدامات به نوعی حیثیت و اقتدار کشورمان را در منطقه و جهان افزایش داده است و به نوعی امنیت سازی نیز کرده است.

قطعا زمانی که جمهوری اسلامی در عمل توانایی های نظامی خود را نشان می دهد، دشمنان را مجبور به تجدیدنظر در تصمیمات و روی گردانی از تهدیدات گذشته خود می کند. چرا که می‌دانند اگر با ما وارد جنگ شوند، تلفات سنگینی متحمل خواهند شد. قدرت و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی، امروز غیرقابل انکار است./ خبرآنلاین

به گزارش سلام نو، زمانی که دستاوردهای نظامی ارتش و سپاه حال حاضر را با زمانی که به تازگی انقلاب شده بود، مقایسه می کنیم به عمق پیشرفت های نظامی کشور پی می بریم.

اغلب کشورها در تامین نیازهای نظامی کشورشان وابسته به کشورهای دیگری هستند. مانند عربستان که برای تامین سلاح به آمریکا پول می دهد. اما جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها، به پیشرفت های عظیمی در تهیه و ساخت موشک و دیگر سلاح های دفاعی و نظامی رسیده است. تاجایی که با سامانه ایرانی سوم خرداد، بزرگترین پهپاد آمریکایی یعنی پهپاد گلوبال هاوک که وارد مرز کشور شده بود و میلیاردها پول برای ساخت آن هزینه شده بود را شکار و سرنگون کردیم.

رسیدن به این پیشرفت های عظیم از دید دشمنان جمهوری اسلامی پنهان نیست، بهمین خاطر هم آن ها دیگر نمی توانند ما را تهدید به حملات نظامی کرده و یا تجاوزی به خاک کشورمان کنند. اکنون زمانی است که دشمنان به درستی درک کرده اند که اگر خطایی علیه ایران مرتکب شوند، ما ابزار مقابله و پاسخ به آنان را در اختیار داریم.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید