احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد تهران با به رسمیت شناختن سفیر جدید یمن در این کشور، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

به گزارش سلام نو، دبیرکل اتحادیه عرب گفت که اقدام ایران در به رسمیت شناختن سفیر یمن در تهران نقض قوانین بین المللی است.

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، اقدام ایران در به رسمیت شناختن سفیر جدید یمن در تهران و واگذاری ساختمان سفارت این کشور در تهران به وی را محکوم کرد.

وی گفت: این اقدام نقض آشکار عرف دیپلماسی و منشور سازمان ملل، نقض توافق وین در مورد روابط دیپلماتیک و امور کنسولگری و همچنین نقض قطعنامه های ذیربط شورای امنیت به خصوص قطعنامه 2216 است.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در دبیرخانه عمومی سازمان ملل با طرح ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از دولت مستعفی یمن مدعی شد: این اقدام نشان دهنده پافشاری ایران در تداوم فعالیت‌های خصمانه به منظور ایجاد بی ثباتی در یمن و همچنین تهدید همسایگان آن است.

بر اساس اعلام شبکه سعودی العربیه، وزارت خارجه دولت مستعفی یمن نیز در بیانیه‌ای با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و نقض قوانین بین المللی، اقدام ایران در به رسمیت شناختن سفیر جدید یمن در تهران را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا،‌ حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان دیروز (سه‌شنبه) استوارنامه «ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی»، سفیر جدید جمهوری یمن در تهرانرا دریافت کرد.

وی در این دیدار گفت: در سال‌های اخیر شاهد شهامت، مقاومت و ایستادگی فوق‌العاده مردم یمن بوده‌ایم و شجاعت و بیان صریح مواضع از سوی مقامات انقلاب یمن، بسیار افتخارآمیز است.

از سوی دیگر سفیر جدید جمهوری یمن نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان و ابلاغ سلام گرم رهبر انقلاب یمن به دولت و ملت ایران، خواستار توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌ها و روابط دو کشور شد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید