۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 34674561

جواد جهانگیرزاده، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد به منظور همکاری‌های مشترک و تبادل تجربه بین شهرداری باکو و تبریز، تفاهمنامه‌ای قرار است امضا شود.

شهردار تبریز همزمانی این مناسبت با فصل گردشگری تبریز را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در صورت نهایی شدن از هم اکنون باید برنامه ریزی داشته باشیم تا تبریز در این رویداد حضوری قوی داشته و با تمام توان ظاهر شود.

شهین‌باهر با اشاره به لزوم جذب توریست از جمهوری آذربایجان برای تبریز خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه طی دهه‌های گذشته باکو شاهد تحولات بسیاری در حوزه شهری بوده است ولی تبریز برای مردم باکو همیشه «تبریز» بوده است و باید این علاقمندی را بالفعل کنیم تا تبریز برای مردم جمهوری آذربایجان مقصد گردشگری باشد.

وی از افزایش ۷۰ درصدی گردشگری داخلی طی تابستان امسال در تبریز خبر داد و گفت: تبریز پیش از شهری گردشگری همواره به عنوان شهری اقتصادی معرفی شده است.

وی گفت: تبریز ۲۰۱۸ فرصت خوبی برای توجه به حوزه گردشگری بود که این افزایش میزان گردشگر در شهر نیز در اثر همان رویداد اتفاق افتاده است.

شهردار تبریز اعلام  کرد: به منظور آشنایی مدیران شهرداری تبریز با سیستم مدیریت شهری باکو کارگاه های آموزشی جهت انتقال تجربیات می توان برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: باکو برای تبریز کشور دوست و همسایه است و تجربیات این کشور را از لحاظ اجتماعی می توان در تبریز نیز بومی سازی کرد.

/ایرنا

به گزارش سلام نو، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از تنظیم تفاهم نامه‌ای به منظور همکاری‌های مشترک و تبادل تجربه بین شهرداری باکو و تبریز خبر داد.

جواد جهانگیرزاده روز پنجشنبه در دیدار با ایرج شهین باهر، شهردار تبریز اظهار داشت: موضوع این تفاهم نامه در کمیسیون مشترک  مطرح و نهایی خواهد شد.

وی اظهارکرد: جذب سرمایه، توسعه فضاهای شهری، رفع حاشیه نشینی و زیباسازی شهری می تواند از نتایج این انتقال تجربه مشترک باشد.

جهانگیرزاده با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی تبریز در باکو خاطرنشان کرد: به همین منظور شکل سنتی بازار تبریز را می توان در باکو ایجاد کرد و محصولی خوب و با کیفیت در آنجا عرضه کرد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان تاکید کرد: تبریز باید جایگاه و بزرگی خود را در این رویداد فرهنگی ثابت کند زیرا که هیچ شهری به اندازه تبریز دارای چنین جایگاهی نیست.

وی با اشاره به اینکه ایران به عنوان مقصد گردشگری برای ۴۰ درصد از مردم جمهوری آذربایجان است، افزود: در این بین تبریز به عنوان مهد تمدن و پیشرو در حوزه توسعه شهری می تواند مطرح باشد.

جهانگیرزاده از تبریز به عنوان چشمه ای بزرگ نام برده که از درون خود می جوشد و ادامه داد: هفته فرهنگی تبریز در باکو برای برگزاری با تمام قوا نیازمند بسترسازی های مناسب است تا ظرفیت های این شهر دیده شود.

شهردار تبریز هم گفت: تولیدات مربوط به تبریز در قالب هفته تبریز در قالب یک بازار سنتی در این رویداد به نمایش گذاشته می شود.

ایرج شهین‌باهر اظهار داشت: این هفته فرهنگی در قالبی متفاوت و در زمینه هایی همچون موسیقی، تئاتر خیابانی، خوشنویسی، صنعت و... می تواند همراه باشد.

وی یادآوری کرد: پیشنهاد نامگذاری ۱۴ مرداد سالگرد واقعه مشروطه را به عنوان «روز تبریز» را چندی پیش مطرح کرده ایم که این هفته فرهنگی تبریز می تواند همزمان با این روز برپا شود چرا که مشروطه به عبارتی خاستگاه تبریز است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید