کارن خانلری نماینده مجلس با اشاره به حمایت رهبری از تصمیم سران قوا افزود: مقام معظم رهبری هم نه تنها درباره آقای روحانی بلکه درباره دیگر روسای جمهور هم از حرکت قانونی روسای جمهور حمایت کردند که حرکت خوبی است و حمایت از مصوبات قانونی یکی از نقش‌های مهم رهبری است.

سلام نو – سرویس سیاسی: با افزایش ناگهانی قیمت بنزین نمایندگان مجلس واکنش‌های مختلفی به این مسئله نشان دادند. اصلاح‌طلبان در قالب فراکسیون امید طرح توقف افزایش قیمت بنزین را مطرح کردند و برخی اصولگراها انگشت اتهام را به سمت رئیس دولت و مجلس نشانه رفتند و از قصد خود برای استیضاح این دو سخن گفتند.

اما در نهایت رهبری از اقدام سران قوا حمایت کردند. پس از حمایت رهبری نمایندگان مجلس نیز طرح‌های چند فوریتی را از دستور کار خارج کردند. با این وجود برخی از نمایندگان از جمله محمود صادقی و محمد قسیم عثمانی نمایندگان اصلاح‌طلب تهران و بوکان در اعتراض به شرایط موجود از نمایندگی استعفا دادند.

عثمانی درباره دلیل استعفایش گفت: «وقتی آقای لاریجانی شخصا و بدون مشورت مجلس درباره بنزین تصمیم گیری و اظهار نظر می‌کند و انگار نظر ما نمایندگان مهم نیست، به همین دلیل حضور ما هم در مجلس معنایی ندارد. اصلا برای چه ما در اینجا هستیم.»

در این میان حتی پس از حمایت رهبری از سران قوا برخی از نمایندگان مجلس مجددا دنبال استیضاح لاریجانی یا روحانی بودند، نمایندگانی که اتفاقا خود را انقلابی‌تر از همه و جدی‌ترین پیروان رهبری می‌دانند.

در همین زمینه، محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر اظهار کرد: "به دنبال حواشی مربوط به افزایش قیمت بنزین تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح علی لاریجانی را کلید زده‌اند."

جمعی از نمایندگان نیز به دلایلی چون"سخنان تفرقه‌انگیز، اجرا نکردن سیاست اقتصاد مقاومتی، بی‌کفایتی در مدیریت اجرایی کشور و وضعیت ارزی و اقتصادی کشور" به دنبال استیضاح حسن روحانی بودند.

روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس با تشریح وضعیت مجلس و استیضاح‌ها به سلام نو گفت: ما صبح درگیر جلسه صحن علنی هستیم و عصر هم در جلسه کمیسیون شرکت می‌کنیم.

این نماینده مجلس درباره استیضاح حسن روحانی و علی لاریجانی گفت: این حرف در تمام سال‌های گذشته مطرح بوده و چیز جدیدی نیست و به نظر من این بار هم اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد.

اعتراض حق مردم است

کارن خانلری دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سلام نو با اشاره به نگرانی‌های به وجود آمده از تصمیم اخیر سران قوا گفت: این تصمیمی که سران سه قوه گرفتند باعث ناراحتی و نگرانی اقشار مختلف کشور شده ولی متاسفانه وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که در کنار اعتراضاتی که حق مردم است و می‌توانند نسبت به مصوبات دولت و مجلس و نظام اعتراضاتی بکنند اغتشاشاتی رخ داده، سلاح گرم به کار رفته و حتی بانک‌ها تخریب شده که غیر قابل قبول است و اینجا باید مرز بین اعتراض و اغتشاش را تشخیص داد.

او با اشاره به سوال‌های پیش روی نمایندگان مجلس گفت: ما نمایندگان هم مثل مردم نگرانی و پرسش‌هایی داریم مثل اینکه آیا با افزایش نرخ بنزین قیمت‌های دیگر افزایش پیدا نمی‌کند؟ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری چه ساز و کاری برای کنترل قیمت‌ها وجود دارد؟ اصولا استدلال سیاسی-اجتماعی این تصمیم چیست و چطور می‌شود با پیامدهای آن مواجه شد؟

حرکتی درباره استیضاح لاریجانی و روحانی وجود ندارد

خانلری با اشاره به وضعیت فعلی مجلس گفت: وضعیتی هم که در مجلس شاهد آن هستیم به خاطر آن است که ما با این پرسش‌ها مواجه هستیم و در تلاشیم تا پاسخی به آن‌ها پیدا کنیم.

او با اشاره به حرف‌های مطرح شده درباره استیضاح علی لاریجانی یا حسن روحانی در مجلس گفت: صحبت استیضاح رئیس مجلس یا رئیس جمهور وجود دارد ولی من از میزان جدی بودن آن مطلع نیست و به نظرم در حال حاضر حرکتی در این باره وجود ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به حمایت رهبری از تصمیم سران قوا افزود: مقام معظم رهبری هم نه تنها درباره آقای روحانی بلکه درباره دیگر روسای جمهور هم از حرکت قانونی روسای جمهور حمایت کردند که حرکت خوبی است و حمایت از مصوبات قانونی یکی از نقش‌های مهم رهبری است.

او ادامه داد: اما این مسئله به این معنا نیست که ما نظر نداشته باشیم چون خود رهبری هم گفتند من نظر تخصصی ندارم و از مصوبه روسای قوا حمایت می‌کنم در نتیجه ما نظرات خود را از نظر سیاسی و اجتماعی مطرح می‌کنیم تا ضررهای و آسیب‌های ناسامانی اجتماعی فعلی را تا حدممکن کم کنیم.

خانلری با ابراز تاسف از استعفای برخی نمایندگان مجلس گفت: من از دلایل شخصی این آقایان مطلع نیستم ولی استعفا را راهکار حل این معضلات نمی‌دانم چون نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه لطمه‌ای هم برای نظام سیاسی کشور خواهد بود. من برخی از این افراد را از نزدیک می‌شناسم و می‌دانم با نظرات خود می‌توانند به حل مشکلات فعلی کشور کمک کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید