سخنگوی دولت با بیان اینکه این درست نیست که بگوییم تصمیم اصلاح قیمت بنزین یک شبه اعلام شد، گفت: این تصمیم با نیت خیرخواهانه برای دهک های پایین جامعه اتخاذ شد.

به گزارش سلام نو، علی ربیعی در برنامه تیتر امشب با موضوع بررسی ابعاد سهمیه‌بندی بنزین و حمایت معیشتی جدید درباره اینکه چرا به یکباره خبر گران شدن بنزین اعلام شد،‌ گفت: این موضوع یک مرتبه نبود و در چند برنامه مختلف پیش‌بینی شده بود که قیمت حامل‌های انرژی تعدیل شود در ماده ۳۹ برنامه ششم نیز پیش‌بینی شده که دولت قیمت‌ها را تعدیل کند تا به یک درصدی از فوب خیلج فارس برسد در حال حاضر نیز سه سال است که دولت اقدام نکرده درحالیکه اینکه اختیار قانونی داشت و از آخرین تعدیل قیمت بنزین سه سال می‌گذرد.

وی ادامه داد: این تصمیم در هر زمانی که گرفته می‌شد، شرایط خاصی را برای جامعه ایجاد می‌کرد. تجربه نشان داده که اعلام از قبل زمان اصلاح قیمت هم تبعات دارد. اگر قرار بود هر سال قیمت را افزایش دهیم برخی اعتراض می‌کردند که چرا هر سال بار روانی به جامعه تحمیل می‌شود هر سناریویی که دنبال می‌کردیم، موضوعاتی در خصوص آن بود البته سناریوهایی بود که به فوب خلیج فارس برسیم و یک سناریو ۵ هزار تومان بود اما ما هم سهمیه را در نظر گرفتیم و هم بنزین آزاد را و قدری این دیدگاه را تعدیل کردیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: غیر قابل قبول بودن ادامه توزیع فرآیندهای ناشی از بنزین و سایر حامل‌های انرژی مورد تایید همه است. همه موافق هستند که توزیع کنونی پول حامل‌های انرژی ناعادلانه است. ادامه روند توزیع ناعادلانه یارانه بنزین امکان پذیر نبود. در هر زمان دیگری این طرح اجرا می شد باز هم ابهاماتی مطرح می شد

وی افزود:‌ گفته می‌شود که چرا یک شبه اعلام شد اگر از یک هفته پیش اعلام می‌شد آیا ما تجربه انتقال بنزین به خانه‌ها را نداشتیم؟ صف‌های طولانی ایجاد نمی‌شد؟ این اتفاق ایجاب می‌کرد که تصمیم پخته‌ای درباره آن گرفته شود این تصمیم گفت‌وگوهای پیش‌ینی داشته که جامعه به آن توجه نداشته است. این نوع توزیع به نفع کشور نیست فساد و رانت و قاچاق در آن وجود دارد و چرا باید بنزین ارزان خودمان را به کشورهای همسایه بدهیم. این تصمیم با نیت خیرخواهانه برای دهک‌های پایین جامعه اتخاذ شد/ ایلنا

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید