سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد حمایت و همراهی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران حاوی هیچ گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست.

به گزارش سلام نو؛ درگیری شدید ارتش سوریه و «جبهه النصره» در حومه «لاذقیه»، حملات موشکی به منطقه سبز بغداد، واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حمایت آمریکا از آشوب در ایران و ورود تجهیزات نظامی آمریکایی به قامشلی در سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بیانیه مداخله جویانه کاخ سفید درباره ناآرامی‌ها در ایران نیز اشاره کرد.

به دنبال اظهارات مداخله جویانه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره اغتشاشات و آشوب های چند روز گذشته در ایران، کاخ سفید نیز طی بیانیه‌ای این مواضع را تکرار کرد.

کاخ سفید در بیانیه کوتاه خود آورده است: «ایالات متحده از مردم و اعتراضات مسالمت جویانه آنها علیه حکومت حمایت می‌کند. ما استفاده از نیروی کشنده و محدودیت های شدید علیه اعتراضات را محکوم می‌کنیم.»

این بیانیه در ادامه مدعی شده است، «ایران متعصبانه در حال ادامه برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی خود است و از تروریسم حمایت می کند و یک ملت پرافتخار را به حکایت هشداردهنده‌ دیگری تبدیل کرده که وقتی طبقه حاکم مردم خود را رها می‌کند و به دنبال ثروت و قدرت شخصی می‌رود، رخ می‌دهد.»

پیش از این، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران، ضمن تقبیح و محکومیت این گونه حمایت ها و اظهارات مداخله جویانه گفت: مردم عزتمند ایران به خوبی می دانند، این گونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچ گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه ای نیست و اقدامات عده ای هرج و مرج طلب و تخریب‌گر مورد حمایت امثال ایشان به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حمایت آمریکا از آشوب در ایران

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران، ضمن تقبیح و محکومیت این گونه حمایت ها و اظهارات مداخله جویانه گفت: مردم عزتمند ایران بخوبی می دانند که این گونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچ گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه ای نیست و اقدامات عده ای هرج و مرج طلب و تخریب‌گرِ مورد حمایت امثال ایشان به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.

موسوی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا خصوصا وزیر خارجه این کشور نسبت به مردم کشورمان افزود: جالب است اظهار همدردی با مردمی انجام می شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داشته و پیش از این نیز از زبان همین فرد به صراحت بیان شد که باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.

درگیری شدید ارتش سوریه و «جبهه‌ النصره» در حومه «لاذقیه»

نیروهای ارتش سوریه و گروهک «جبهه النصره» یکشنبه‌ شب با یکدیگر درگیر شده‌اند که در پی آن، تعدادی از طرفین درگیر کشته و زخمی شدند.

گروه «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه ـ نزدیک به معارضان ـ مدعی شد در این درگیری‌ها چهار نفر از نیروهای ارتش سوریه و یک تن از عناصر جبهه‌النصره کشته و شماری از طرفین هم زخمی شدند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، گروه مزبور افزود: «این درگیری‌ها در محور "کبانه" در جبل الاکراد واقع در ریف شمالی لاذقیه صورت گرفت».

جبهه النصره در شمال شرقی لاذقیه رشته کوه‌های راهبردی «کبانه» را در اشغال خود دارد که در صورت تسلط ارتش سوریه بر آن، به نزدیکی منطقه «جسر الشغور» در ریف جنوبی ادلب خواهند رسید و از نظر آتشباری بر چند شهرک در منطقه «سهل الغاب» در ریف غربی حماه مسلط خواهد شد.

اهمیت منطقه کبانه و تسلط بر آن که در سلسله کوه‌های شمال شرق ریف لاذقیه واقع است، دسترسی ارتش سوریه را از مناطق بداما، السرمانیه، النجیه و کندا که مشرف به سهل الغاب است، به جسر الشغور فراهم می‌کند و بدین ترتیب راه کمک‌رسانی به تروریست‌های ادلب از مرزهای ترکیه قطع می‌شود.

ریف شمالی لاذقیه که یکی از مهمترین پایگاه «هیات التحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در سوریه محسوب می‌شود، از آوریل سال گذشته میلادی تاکنون، شاهد درگیری بین ارتش سوریه و تروریست‌های وابسته به این گروهک است.

حملات موشکی به منطقه سبز بغداد

منابع عراقی از شنیده شدن صدای انفجار در مرکز بغداد خبر دادند.

خبرنگار المیادین هم از شنیده شدن صدای آژیر در منطقه سبز بغداد و شنیده شدن صدای انفجار دوم در اطراف آن خبر دادند.

خبرگزاری الاخباریه عراق از اصابت سه موشک در اطراف منطقه سبز بغداد خبر داد و اعلام کرد، یک موشک به نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرده است.

برخی رسانه های دیگر عراقی هم از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در پایتخت عراق خبر دادند.

اسپوتنیک هم به نقل از یک منبع وابسته به پلیس عراق از حمله موشکی به منطقه سبز بغداد خبر داد و اعلام کرد، گزارشی از کشته ها و زخمی شدگان مخابره نشده است.

روسیا الیوم هم به نقل از منابع امنیتی عراقی گزارش داد: دو موشک به اطراف منطقه سبز بغداد اصابت کرده است؛ اولی در آب رود دجله فرود آمده و دیگری در نزدیکی ورزشگاه مقابل منطقه سبز بغداد. این منابع گفتند، حادثه تلفاتی به دنبال نداشته است و نیروهای امنیتی به محل اصابت موشک ها رفته اند.

ورود تجهیزات نظامی آمریکایی به قامشلی در سوریه

گزارش های رسانه ای از ورود تجهیزات لجستیکی آمریکایی به قامشلی در سوریه حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، تجهیزات لجستیکی مذکور از طریق کامیون های آمریکایی و از طریق اقلیم کردستان عراق وارد قامشلی شده اند.

این در حالی است، آمریکا اخیرا از تصمیم خود مبنی بر تقویت حضور نظامی اش در اطراف چاه های نفتی سوریه در شمال و شمال شرق این کشور و در واقع برای دزدی آنها خبر داده است.

/تابناک

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید