محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با بیان این که تاکنون پولی به حمل و نقل عمومی پرداخت نشده است گفت: مطابق وعده‌ها، بخش قابل توجهی از پول بنزین باید صرف حمل و نقل عمومی شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مطابق وعده‌ها، بخش قابل توجهی از پول بنزین باید صرف حمل و نقل عمومی شود که نه در دولت فعلی و نه در دولت گذشته رخ نداد و باید به سرعت جلوی این اشتباه گرفته شود.

به گزارش سلام نو، محسن هاشمی در ابتدای یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بارندگی‌های روز گذشته که مشکلاتی را برای شهروندان تهرانی ایجاد کرد، گفت: به دلیل بارش ناگهانی از شهروندان تهرانی پوزش می‌خواهیم. بارشها که در زمان پیک ترافیک در منطقه یک و 2 و شمال شهر تهران رخ داد، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه این مشکلات ناشی از کافی نبودن تمهیدات بود و باید در خدمات شهری پیش‌بینی‌هایی برای آن انجام می‌شد، تصریح کرد: باید مقصران مسائل دیروز بررسی شوند و با این افراد برخورد شود.

هاشمی با اشاره به جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اظهار داشت: امروز صبح در خدمت آقای حناچی بودیم و درباره مشکلاتی که روز گذشته در اثر بارش برف برای شهروندان رخ داد صحبت کردیم و خود ایشان هم گفتند در حال بررسی هستند و اگر مقصری وجود داشته باشد با آن برخورد کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه البته بخش ترافیک دیروز به دلیل گرانی بنزین هم بود، تصریح کرد: با تلاش همکاران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی مسائل برطرف شد.

وی افزود: افزایش قیمت بنزین که به دلیل کاهش ارزش پول ملی، مصرف بی‌رویه و قاچاق سوخت بود پیامدهایی را در مدیریت شهری در پی دارد. یکی از این پیامدها در حوزه حمل و نقل است چراکه افزایش قیمت‌ها منجر به تمایل مردم در افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی می‌شود و نیاز است در توسعه مترو و حمل و نقل عمومی اقدامات جدی صورت گیرد تا شاهد ازدحام مردم نباشیم.

هاشمی ادامه داد: مطابق وعده‌ها، بخش قابل توجهی از پول بنزین باید صرف حمل و نقل عمومی شود که نه در دولت فعلی و نه در دولت گذشته رخ نداد و باید به سرعت جلوی این اشتباه گرفته شود.

وی با بیان اینکه افزایش آلودگی هوا و پدیده وارونگی، حمل و نقل عمومی را می‌طلبد، تصریح کرد: به همین خاطر از طریق کمیسیون حمل و نقل و عمران نامه‌ای تهیه و به آقای جهانگیری ارسال کردیم و خواستار کارگروه ویژه برای تامین فوری اتوبوس‌ها شدیم.

وی افزود: فردا هم من درخواستی دادم تا با آقای جهانگیری جلسه‌ای داشته باشیم.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید