۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 34085243

دادستان‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند قرار است کسب و کار شرکت گوگل در بخش اندروید هم به پرونده آنتی تراست این شرکت اضافه شود.

به گزارش سلام نو، ده ها دادستان آمریکایی که بررسی پرونده تبلیغات در گوگل را برعهده دارند اعلام کرده اند که می خواهند کسب و کار این شرکت در بخش اندروید را هم به پرونده آنتی تراست گوگل اضافه کنند.

طبق گزارشی که وبسایت CNBC در این باره منتشر کرده این بررسی ها که از شهریورماه و به سرپرستی دفتر دادستانی کل تگزاس کلید خورده بود، پیشتر صرفا روی کسب و کارهای سرچ و تبلیغات دیجیتال گوگل تمرکز داشت و حالا قرار است که به اندروید تعمیم یابد.

گوگل نیز در واکنش به این خبر اعلام کرده که با ایالت ها و مقامات محلی آمریکا برای حل و فصل این پرونده همکاری می کند و تصریح کرده که پیشتر پرونده های مشابهی در چندین ایالت دیگر علیه آن گشوده شده که در آنها گوگل بی گناه شناخته شده و جریمه ای برای آن وضع نشده است.

سال گذشته کمیسیون اروپا گوگل را به خاطر سلطه بر بازار اندروید و انحصارطلبی آن بالغ بر ۴ میلیارد دلار جریمه کرد

این شرکت تابعه آلفابت با دو پرونده دیگر نیز روبروست؛ نخست پرونده ای که توسط وزارت دادگستری آمریکا علیه آن باز شده و دیگری شکایت کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا علیه آن که البته هر دویشان بررسی های گسترده ای را در رابطه با شرکت های مطرح اینترنتی در آمریکا آغاز کرده اند. همزمان برخی نامزدهای انتخاباتی آمریکا نیز از قدرت یافتن بیش از اندازه شرکت های اینترنتی در این کشور ابراز نگرانی کرده اند و خواستار تجزیه برخی از آنها از جمله آلفابت هستند.

سال گذشته کمیسیون اروپا گوگل را به خاطر نصب مرورگر کروم و اپ سرچ گوگل روی اسمارت فون ها و نوت بوک های اندرویدی و در نتیجه سوء استفاده ناعادلانه آن از قدرت برای برتری جویی نسبت به دیگر شرکت ها به مبلغ ۴.۳۴ میلیارد یورو جریمه کرد

مارگارت وستاگر، مدیر سازمان آنتی تراست اروپا نیز پس از این اتفاق اعلام کرد:

«گوگل از اندروید به عنوان وسیله ای برای تحکیم سلطه موتور جستجوگر خود استفاده کرده است. این رویکردها، شانس ابداع و رقابت را از رقبا گرفته اند. آنها مزایای رقابت موثر را از مصرف کنندگان اروپایی سلب کرده اند.»

حالا با جدی شدن پرونده آنتی تراست گوگل در آمریکا انتظار می رود که جریمه سنگین دیگری در انتظار این شرکت باشد.

/دیجیاتو

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید