نایب رییس کمیسیون قضائی مجلس اعلام کرد پیشنهاد افزایش قیمت سوخت در مجلس رد شده بود و ما تا دیشب از افزایش قیمت سوخت اطلاعی نداشتیم.

به گزارش سلام نو، نایب رییس کمیسیون قضائی مجلس گفت: بنده به عنوان نماینده مجلس تا دیشب از این افزایش قیمت اطلاعی نداشتم و جالب اینجاست که نمایندگان مجلس به این لایحه رای نداده‌ و این پیشنهاد افزایش قیمت سوخت در مجلس رد شده بود.

دکتر "یحیی کمالی‌پور" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افزایش ناگهانی بنزین گفت: معتقدم دولت باید مردم را محرم بداند و اینکه بدون اطلاع و شبانه چنین کاری را انجام دهند، کار درستی نبود و نهایتا در این شرایط و در این وضعیت وارد کردن شوک به مردم و افزایش قیمت بنزین از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان، اصلا قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: گفته شده می‌خواهیم منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین را به خانوارها و نیازمند پرداخت کنیم و از طرف دیگر مطرح شده که ۱۸ میلیون خانوار در سطح کشور به بسته‌های حمایتی نیازمندند.

نایب رییس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت سوخت، بیان کرد: طبیعی است که با افزایش قیمت سوخت، احتمالا تمامی مایحتاج، ملزومات و ... زندگی مردم نیز با افزایش قیمت روبرو خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که گفته شده که سران سه قوه چنین تصمیمی گرفتند، ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مجلس تا دیشب از این افزایش قیمت اطلاعی نداشتم و جالب اینجاست که نمایندگان مجلس به این لایحه رای ندادند و پیشنهاد افزایش قیمت سوخت در مجلس رد شده بود و سران سه قوه در جلسه‌ای که نیاز به اخذ مجوز مجلس ندارد این مهم را تصویب کرده‌اند؛ اما در هر حال آقای دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی باید نظر نمایندگان را در جلسه سران سه قوه اعلام می‌کردند. حال نمی‌دانم اعلام کردند یا خیر اما در هر صورت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت حامل‌های سوخت موافق نبودند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته و با اعلام رسمی دولت وضعیت تازه قیمت و سهمیه بندی بنزین و حامل های انرژی مشخص شد که بر این اساس برای خودروهای شخصی (هر نفر تنها یک خودرو) ماهانه ۶۰ لیتر بنزین در کارت سوخت شارژ می‌شود و قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ آزاد بنزین ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید