حسن روحانی رئیس جمهوری اظهار کرد: مردم و کشورهای منطقه باید مسائل منطقه را حل کنند و دخالت دیگران همیشه مشکل‌آفرین بوده است.

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز پنجشنبه در سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامیدر محل سالن اجلاس سران، با تبریک  میلاد  پیامبر نور و رحمت و همچنین امام صادق (ع) و هفته مبارک وحدت و خیر مقدم به میهمانان گفت: موضوعی که در دستور کار این کنفرانس قرار گرفته یکی از مهمترین موضوعات جهان اسلام دنیای اسلام است. گرچه دشمنان ما در طول سال‌های اخیر تلاش کردند که موضوع فلسطین و قدس شریف را از عنوان مسئله اول و مشکل اول دنیای اسلام خارج کنند و حتی آن را به فراموشی بسپارند اما افکار عمومی دنیای اسلام عالمان و فرهیختگان این اجازه را به‌آنها نداده است و نخواهد داد.

رئیس جمهوری افزود: مهمترین طراحی که در دهه‌های اخیر علیه ما مسلمان‌ها طراحی کردند، تبلیغ نسبت به موضوع قدرت‌هایی است که با جهان اسلام دشمنی دیرینه دارند همه تلاش‌ها براین بود که ما فراموش کنیم غرب و در راس آن ‌آمریکا در طول سالیان دراز چه جنایت‌هایی بر دنیای اسلام روا داشته است.

روحانی گفت: همه تلاش‌ها بر این مبناست که فراموش کنیم سرزمین مقدس فلسطین توسط گرهی اشغالگر به تصرف درآمده است و از یاد ببریم که میلیون‌ها مسلمان فلسطینی در منطقه و جهان ‌آواره هستند. از اهمیت‌آن کاسته شود که اراده مسلمانمان‌آن است که مردم فلسطین به سرزمین وطنی و مادری خود بازگردند.

وی اضافه کرد: در این زمینه توفیقاتی را به دست‌آوردند اما خوشبختانه به اهداف شوم خود نرسیدند آنها می‌خواستنند اسرائیل در منطقه یک کشور عادی ومعمولی و مورد پذیرش همه مردم مسلمان منطقه و حتی فلسطینیان قرار گیرد حتی رژیم جدید حاکم بر آمریکا تلاش کرد که موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را به عنوان معامله قرن نامید. حتی تلاش کردند که قدس شریف را پایتخت اشغالگران قرار دهند اما در این راستا توفیق چندانی به دست نیاورند

رئیس جمهوری با بیان این که عدم موفقیت ‌آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه بیداری و هوشیاری دنیای اسلام است، گفت: اگرآنها بتوانند نسل جوان ما را از آرمان‌های به حق دور کنند و اگر بتوانند دشمن را دوست و دوست را دشمن معرفی کنند در این توطئه موفق شده اند. اما امروز در منطقه و در دنیای اسلام هیچ کس تردید ندارد که در طول دهه‌های گذشته هیچ اثر نیکی را از استکبار جهانی وآمریکا در این منطقه ندیده اند لااقل در این سه دهه اخیر هرچه جنگ و کشتار و خونریزی و اختلاف و تشتت درمنطقه ما بوده منشاء‌ آن آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

روحانی گفت: از کشتار مردم افغانستان تا کشتار مردم عراق تا کشتار مردم یمن و تا ایجاد اختلاف در کشورهای مختلف اسلامی همه اینها ازآثار توطئه‌های شوم‌آمریکا در این منطقه بوده است. آنهایی که می گویند آمریکا می‌تواند به عنوان راه حل باشد موردی را به ما نشان بدهند که ‌آمریکا در طول سال‌های گذشته به مردم کدام کشور وکدام منطقه خدمت کرده است و کدام کودتا جنگ و اختلاف در خاورمیانه بوده که منشا آن امریکا و رژیم صهیونیستی نبوده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید