محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره سخنان اخیر حسن روحانی درباره فساد اظهار کرد : رئیس‌جمهور چیزی نگفتند که برخی اینگونه برآشفته شدند.

به گزارش سلام نو، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره صحبت‌های روحانی در جمع مردم یزد درباره مبارزه با فساد گفت: هر دستگاهی که با فساد مبارزه کند مورد نظر دولت و با استقبال رئیس‌جمهور همراه است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهوری انصافا در ۶ سال گذشته روی قول خود در مبارزه با فساد ایستادگی کرده است و همواره مشوق مدیران و کارکنان دولت در خشکاندن ریشه فساد بوده اند، این موضع رئیس جمهوری است.

واعظی گفت: آنچه که رئیس جمهوری درباره ارقام میلیاردی بزرگ در سفر به استان‌های یزد و کرمان گفتند را چندین بار هم در گذشته مطرح کرده اند، حتی چندین بار نیز در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح کرده‌اند و مصوب کردند و حتی وزیراقتصاد وقت (علی طیب نیا) این موضوع را به قوه قضاییه برای پی‌گیری ارسال کرده اند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر این که دولت تدبیر و امید همواره  سردمدار مبارزه با فساد بوده است، گفت:  اگر امروز هر دستگاه دیگری مانند قوه قضاییه هم می‌گوید که قصد دارد با فساد مبارزه کند مورد استقبال دولت و رئیس جمهوری است.

حق مردم است بدانند کدام قضات برکنار شده اند

واعظی گفت: رئیس جمهوری می گوید که «مبارزه با فساد باید برای همه بخش‌ها و همه قوا باید باشد،   نمی شود  که این مبارزه فقط در ارتباط با دولت باشد، نه اینکه نباید این روند در دولت نباشد بلکه در قوه قضاییه هم باید باشد

وی بابیان این که قوه قضاییه اخیرا اعلام کرده پنج و ۶ قاضی فاسد برکنار شده اند، افزود: البته حق مردم است بدانند که این قضات اخراج شده چه کسانی هستند و محاکمه آنها کجا انجام می‌شود که اگر فساد انجام داده‌اند مانند بقیه شفاف شود.

بخش‌های مهم اظهارات واعظی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید:

* (در توضیح توصیه‌های اخیر رییس جمهور به مقامات قضایی درباره برخورد بامفاسد اقتصادی): حرف رئیس جمهور روشن است. او می‌گوید از مبارزه با فساد استقبال می‌کند؛ اما مقابله با فساد در همه دستگاه‌ها و نهادها و قوا باشد.

* این نمی‌شود که مبارزه با فساد فقط برای دولت باشد؛ باید برای همه دستگاه‌ها باشد.

* رئیس‌جمهور چیزی نگفتند که برخی اینگونه برآشفته شدند.

* اخیرا گفته شد چند قاضی برکنار شده اند. این حق مردم است که بدانند فساد این قضات چه بوده است؟ گفته شده طبری ۱۶سال فساد داشته است، اما مدت‌هاست هیچ اطلاعی از وی نیست.

* برخی‌ها چرا این موضوع را ربط می‌دهند به موضوع برادر رئیس‌جمهور!

* می‌گویند صحبت رییس جمهور برای انتخابات مجلس و برادر وی است. اما اینها چه ربطی به مواضع رئیس جمهور دارد؟ اگر ریس جمهور می‌خواست درباره برادرش صحبت کند، از قبل صحبت می‌کرد، نه الان که همه چیز تمام شده است.

* باید در این شرایط همه با هم با فساد مبارزه کنیم.

* ما با گام چهارم عمدا از تعهدات برجامی خودمان فاصله گرفتیم.

* اروپایی ها بدانند، اگر قرار است به تعهدات عمل کنیم، همه باید عمل کنند.

* ما به دنبال این نیستیم که از برجام خارج شویم و برجام بهم بخورد.

* اگر کشورهای ۱+۴ به تعهدات خودشان عمل کردند، ما هم حاضریم به تعهدات خودمان عمل کنیم.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید