درست است که خیانت بسیار دردناک است و امکان دارد که انسان در لحظه مواجه شدن با آن کنترل خود را از دست بدهد و نتواند عکس العمل سنجیده ای را نشان دهد ولی باید بتوانید خود را کنترل کنید تا از عوارض سوء آن پیشگیری نمایید .

عوارض خیانت

در مطالعاتی که انجام شده است بعضی از زوجین بعد از خیانت حاضرند در کنار همسر خود بمانند اما برای بعضی دیگر از زوجین این امکان وجود ندارد و اصلاً نمی توانند شریک زندگی خود را ببخشند زیرا خیانت آسیب بزرگی را به پایه های زندگی زناشویی می زند و می تواند بنیاد خانواده را از هم بپاشد و این موضوع زمانی پررنگ‌تر می‌شود که فرزندی در میان آنها باشد.

امکان دارد افراد زمانی که متوجه خیانت می شوند در یک رابطه فوق العاده ایده‌آل و خوبی باشند و هیچگاه انتظار آن را نداشته باشد به همین دلیل شوکه می شود و نمی دانند چه باید بکنند و شاید در آن لحظه به جدایی فکر کنند و شاید هم به دلیل وابستگی که به همسر خود دارند نتوانند او را رها کنند و تصمیم بگیرند بمانند و قوی تر از قبل زندگی خود را بسازند.

در این مقاله ما به شما کمک میکنیم در زمان مواجهه با خیانت چگونه با همسرتان رفتار کنید.

بعد از خیانت چه کاری انجام دهیم؟

اول از هر چیز خیانت هم به روح شما لطمه وارد می کند و هم به جسم شما می تواند خسارت های جبران ناپذیری وارد کند ، که از جمله دچار بی خوابی، اختلال حواس، کم غذایی، کم اشتهایی و حتی اسهال و استفراغ و حالت تهوع می‌شوید که بهتر است در این شرایط بیشتر از خود مراقبت کنید و به سلامت خود قبل از هر چیزی فکر کنید .

در این موارد نباید به شدت و به سرعت واکنش نشان دهید و تصمیم بگیرید که از همسرتان جدا شوید. به خودتان اجازه بدهید که فرصتی برای فکر کردن داشته باشید و بتوانید در شرایطی بهتر تصمیم گیری کنیم .

فقط به جنبه خیانت همسر فکر نکنید و مسائل دیگر را هم بسنجید اگر شما از زمانی که متوجه خیانت شده اید هر روز و هر شب بخواهید به آن فکر کنید مشکلی شما چند برابر در پیش چشمتان بزرگنمایی می کند.

بهتر است برنامه های مفرح خود را بیشتر کنید و سعی کنید با افرادی که می توانند شما را از این فکر دور نگه دارند در رابطه باشید.

چگونه بعد از فهمیدن خیانت همسرم رفتار کنم؟

همانطور که در موارد بالا اشاره شد شما باید به سلامت جسم خود اهمیت بدهید خوب بخوابید خوب غذا بخورید به خوبی ورزش کنید و تعادل را به زندگی خود برگردانید و سعی کنید برنامه زندگی خود را به هم نزنید و حتی بهتر از قبل به زندگی خود برسید.

امکان دارد در مواجهه با خیانت دچار حالات احساسی مختلفی شوید مانند خشم، شک و تردید، شکسته شدن، عصبانیت، درد، رنج افسردگی، پریشانی و حتی آشفتگی و ترس. این را بدانید که همه این حالات عادی می باشد.

سعی نکنید جلوی گریه خود را بگیرید بلکه گریه به شما کمک می کند که بار روانی مشکلات کمتر شود و آسیب کمتری به جسم و روح خود را وارد کنید .

اگر می توانید شروع به نوشتن احساسات خود را روی کاغذ کنید زیرا نوشتن مطالب بر روی کاغذ به شما کمک می کند که با دید بازتری به مسائل نگاه کنید اگر نمی توانید بر روی کاغذ بنویسید صدای خود را ضبط کنید و یک بار برای خود پخش کنید و به آن گوش دهید.

سعی نکنید به دنبال مقصر بگردید زیرا با این کار اصل ماجرا تغییر نمی کند و سعی نکنید همه تقصیرات را به گردن خودتان بیندازید و بگویید شاید کوتاهی از من بوده است که همسرم رفته است در این مواقع سعی کنید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

اگر نمی توانید مسائل را کنترل کنید و فکر می کنید که همه مسائل زندگی را به هم ریخته است و عصبانیت های بزرگ بر سر مسائل کوچک گریبان گیر شما شده است بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید و از او کمک بخواهید.

اگر در مواجهه با خیانت دارای فرزندی هستید جزئیات خیانت را برای فرزندانتان شرح ندهید فقط آنها را در جریان بگذارید که کمی حالتان بد است و برای بهتر شدن احتیاج به زمان دارید .

اگر قصدتان جدایی می باشد باید در نظر بگیرید که در بعد از جدایی شما چگونه می توانید درآمد برای گذراندن زندگی خود داشته باشید و اگر مشکلات مالی ندارید که کمک شایانی در این مورد به شما می‌کند.

چگونه با همسرمان بعد از خیانت برخورد کنیم؟

هنگامی که کنترل جسمی و فیزیکی خود را به دست آوردید به سراغ همسرتان بروید سعی کنید در کمال آرامش در مورد مشکل پیش آمده از او سوالات خود را بپرسید و سعی کنید تمام سوالاتی که در ذهن شما می چرخد را به زبان بیاورید و از همسرتان بابت آنها جواب هایی بخواهید. از او بپرسید که در زمان خیانت به شما فکر کرده است یا نه.

اگر همسر خود را بخشیدید و تصمیم گرفتید که سر زندگی خود بمانید قبل از رابطه جنسی، آزمایش اچ آی وی و هپاتیت و بیماری های مقاربتی دیگر را بخواهید که انجام دهد.

امکان دارد بعد از اینکه او را بخشیده اید و خواستید دوباره با او زندگی کنید و درون خود احساسات منفی را احساس کنید و حتی بی اعتمادی و عصبانیت به سراغ شما بیاید سعی کنید در این موارد از یک روانشناس کمک بگیرید زندگی شما مانند چینی می باشد که شکسته است و مجدداً بند خورده است و در این رابطه باید به شدت محتاطانه عمل کنید

پس اگر برگشتید عاقلانه تر رفتار کنید و اجازه ندهید هیچ چیز شما را به هم بریزد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید