سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد یک فروند پهپاد جاسوسی وابسته به ائتلاف سعودی در نزدیکی نجران سرنگون شد.

به گزارش سلام نو، ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز (شنبه) یک فروند پهپاد جاسوسی وابسته به ائتلاف سعودی  را در منطقه "الصوح" در نزدیکی نجران سرنگون کردند.

"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام این خبر در صفحه توئیتری خود نوشت: این پهپاد در حین انجام عملیاتی خصمانه در داخل خاک یمن سرنگون شد.

این چهارمین پهپاد جاسوسی ائتلاف خودخوانده سعودی است که طی ده روز گذشته سرنگون می شود. سه شنبه گذشته(۱۴ آبان) نیز یک پهپاد سعودی در همین منطقه ساقط شد.

یحیی سریع در اول نوامبر (۱۰ آبان) هم از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکا موسوم به «اسکن ایگل» (Scan Eagle) در "عسیر " و در ۳۰ اکتوبر (۹ آبان) نیز از ساقط کردن پهپادی سعودی در منطقه "رأس عیسی" در استان "الحدیده " خبر داده بود.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید