ورزشگاه کینگ سعود عربستان پانزدهم نوامبر میزبان دو تیم برزیل و آرژانتین از مطرح ترین تیم های فوتبال جهان خواهد بود. 

به گزارش سلام نو این دیدار که در ادبیات فوتبال جهان به سوپرکلاسیکو معروف است برای دومین بار در کشور عربستان برگزار خواهد شد.

تیم فوتبال عربستان روز 14 نوامبر(23 آبان) و همزمان با بازی تیم ملی ایران برابر عراق در مقدماتی جام جهانی ، در همین رقابت ها در ازبکستان به مصاف تیم ملی این کشور می رود. اما یک روز بعد و در ورزشگاه کینگ فهد شهر ریاض برزیل و آرژانتین رو در روی هم قرار خواهند گرفت. این دومین بار است که سوپرکلاسیکو در عربستان برگزار می شود. دو تیم در اکتبر سال گذشته(مهرماه) در ورزشگاه شهر ریاض به مصاف هم رفتند که برزیل با گل دقیقه نود میراندا به برتری رسید.

آخرین بازی دوتیم اما در رقابت های کوپا امریکا با برتری دو بر صفر برزیل همراه بود. مسابقه ای که اعتراض لیونل مسی را نسبت به میزبانی برزیلی ها به همراه داشت. نکته قابل توجه این است که لیونل مسی بعد از بازی برابر شیلی در رقابت های کوپا امریکا برگزار کننده رقابت ها را به فساد متهم و جانب داری از میزبان رقابت ها برزیل متهم کرد و با محرومیت سه ماهه از بازی های ملی مواجه شد.  اما لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین اعلام کرده است که این ستاره بزرگ فوتبال جهان بعد از پایان محرومیتش برای بازی دوستانه برابر برزیل در ترکیب آرژانتین بازی خواهد کرد. همچنین سرخیو آگوئرو مهاجم سرشناس آرژانتین قرار است برای این بازی به آلبی سلسته دعوت شود.

تیم ملی برزیل که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفته بود به دلیل اینکه مبلغ مورد نظر برای برگزاری با تیم ملی ایران فراهم نشد  نتوانستیم با آن ها بازی دوستانه برگزار کنیم، چهار روز بعد از بازی در ریاض برابر آرژاتنتین به سئول خواهد رفت تا یک بازی دوستانه برابر تیم ملی کره جنوبی برگزار کند.

نکته ای که می توان به آن اشاره کرد درمورد میزبانی عربستان از این بازی بزرگ است. آن ها در حالی برای دومین بار میزبان سوپرکلاسیکوی فوتبال هستند که اقداماتی برای برگزاری مسابقات بزرگ در رشته های مختلف دیگر ورزشی را در این کشورانجام داده اند.

/ورزش3

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید