۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 33149431

نواک جوکوویچ با قهرمان شدن در مسترز پاریس، رافائل نادال و راجر فدرر را پشت سر گذاشت.

به گزارش سلام نو، تنیسور صربستانی با قهرمانی در مسترز پاریس از تنیسور سوییسی و اسپانیایی در کسب جام پیشی گرفت.

سال‌ها می‌گذرند اما در جهان تنیس تغییری به وجود نیامده است و همچنان نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر در این رشته حکمرانی می‌کنند. این سه تنیسور برتر هر فصل به عناوین خود می‌افزایند. آخرین عنوان برای تنیسور صربستانی بود که توانست با شکست شاپالوف ۲۰ ساله فاتح مسترز پاریس شود.

با وجود این که جوکوویچ چند سال دیرتر وارد "Big Three" (سه مرد نخست رده‌بندی تنیس جهان) شد اما اکنون در کسب عناوین از دو رقیبش پیشی گرفته است. مرد شماره یک جهان اکنون دارای بیشتر عناوین فردی در تاریخ این رشته است (قهرمانی در گرند اسلم، مسترز ۱۰۰۰ امتیازی و تور ATP لندن). آمار دروغ، نمی‌گوید. جوکوویچ تاکنون ۵۵ عنوان را به دست آورده است و بالاتر از فدرر و نادال (۵۴ جام) است.

تنیسور صربستانی برای ثبت این رکورد فوق العاده نیاز نداشت تا در یکی از این سه بخش حکمرانی کند. این آمار تنها نشان دهنده ثباتش در دوران حرفه‌ای بوده است. فدرر در گرند اسلم با ۲۰ قهرمانی از همه بالاتر است. او همچنین در تور ATP لندن با شش قهرمانی از دیگران پرافتخارتر است. از طرفی نادال با ۳۵ قهرمانی در مسترز در جایگاه نخست قرار دارد.

با توجه به جوانتر بودن جوکوویچ (یک سال کوچکتر از نادال و ۶ سال از فدرر) بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک در همه بخش‌ها حکمرانی کند. او اکنون چهار قهرمانی در گرند اسلم و یک قهرمانی تور ATP از فدرر کم دارد. همچنین با فتح یک مسترز دیگر با نادال برابر می‌شود. به همین خاطر برای دستیابی به این رکوردها فاصله زیادی ندارد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید