برای ورزش کردن لبتدا باید بدن را گرم کنید. لازمه آن انجام حرکات کششی است که علاوه بر بهبود عملکرد ورزشی باعث گردش خونه بهتر در ماهیچه ها می‌شود.

به گزارش سلام نو، گرم کردن بدن پیش از انجام حرکات ورزشی بسیار مهم است چراکه قابلیت انعطاف‌پذیری و انسجام ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد؛ به عبارت دیگر ریسک آسیب‌دیدگی در زمان انجام حرکات کششی را که خود به‌عنوان حرکات جلوگیری‌کننده از صدمه‌دیدگی شناخته می‌شوند را کاهش می‌دهد و می توان جهت سلامت و انعطاف عمومی بدن نیز از آن بهره برد.

نخستین هدف تمرینات کششی افزایش حرکت مفاصل بدن و روان‌تر شدن آن‌هاست. یکی از اصول مهم برای بهبود وضع جسمانی اشخاص روان‌تر شدن کار مفاصل است و با شروع برنامه آمادگی جسمانی،  افزایش توانایی اجرایی (افزایش توان- سرعت- زمان- برگشت به حالت اولیه- کاهش کشش عضلات)، کاهش صدمات (کاهش کشیدگی و کوفتگی عضلات و تاندون‌ها و صدمات ناشی از کار مفرط-کاهش درد و گرفتگی ‌های عضلانی) به دست می‌آید.

اجرای منظم تمرینات کششی نقش مهمی در کاهش صدمات مفاصل و عضلات دارد و در خلال اجرایی تمرینات، باید به آرامی تنفس کرد و روند دم و بازدم  باید یکسان باشد. همچنین به هنگام انجام تمرینات کششی، نباید درد احساس کرد و فقط باید کشیدگی عضلات حس شوند چرا که ایجاد درد به معنای این است که بدن خواستار توقف تمرین است.

گرم کردن بدن قدم اول از اجرای حرکات ورزشی است، سپس باید حرکات کششی انفعالی در حالت سکون و بعد در حال حرکت انجام شوند، در عین حال باید توجه داشت که حتما در ابتدا حرکات کششی در حالت سکون انجام شوند، تا آمادگی لازم برای انجام مسابقه و تمرین به نحو بهتر ایجاد شده و بعد با انجام حرکات کششی دینامیک یا در حال حرکت تکمیل شود. در واقع این حرکات دینامیک پل ارتباطی بین حرکات کششی استاتیک و انجام مسابقات یا تمرینات ورزشی است.

در ذیل تصویر ۳۰ حرکت کششی آورده شده که برخی از آن‌ها شبیه به یکدیگر بوده و تفاوت آن‌ها صرفا در کشیدگی بیشتر عضلات است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید