مربی پرتغالی فوتبال ایران ضمن مقایسه امیر قلعه نویی با خوزه مورینیو گفت: قلعه نویی پادشاه بزرگ فوتبال ایران است که مقام های زیادی به عنوان بازیکن و همینطور در کسوت مربی کسب کرده است و شایسته احترام است

به گزارش سلام نو، روی تاوارس با تونی اولیویرا و باشگاه تراکتور به فوتبال ایران معرفی شد. این مربی اما توانست با حضور امیرقلعه نویی، نظر این مربی کهنه کار را جلب کند و حالا پس از تراکتور و ذوب آهن، سپاهان سومین تجربه این مربی  پرتغالی با امیرقلعه نویی است.

اخباری، لک، مظاهری و حالا پیام نیازمند گلرهایی هستند که طی این مدت با روی تاوارس همکاری کرده اند و تمام آنها عملکرد خوبی به خصوص در زمانی که این مربی آنها را تمرین می داده، داشته اند.

تاوارس قلعه نوعی را پادشاه خواند

حرف هایمان با روی تاوارس با صحبت در رابطه با فضایی که این روزها پیرامون امیرقلعه نویی در استادیوم های کشور وجود دارد، آغاز کردیم. او در این رابطه گفت: برای من امیرقلعه نویی پادشاه بزرگ فوتبال ایران است که مقام های زیادی به عنوان بازیکن و همینطور در کسوت مربی کسب کرده است. او شایسته احترام است. من 5 سال است که با او همکاری دارم و او همیشه مثل یک جنتلمن با من برخورد کرده است.

ما در طول هفته سخت کار می کنیم

او در مورد شعاری که در استادیوم ها علیه قلعه نویی می دهند، افزود: آنها در مورد مافیا صحبت می کنند ولی ما در این سال ها هیچ مسابقه ای را با کمک بیرونی نبرده ایم. ما در طول هفته به سختی کار می کنیم و او (امیرقلعه نویی) از همه ما انتظارات زیادی دارد. وقتی شما بهترین مربی ایران هستید، متاسفانه این طبیعی است که برخی مردم چیزهای زشتی بگویند.

دشمنان قلعه نوعی کیستند؟

تاوارس سپس با اشاره به مورینیو، عنوان کرد: مورینیو هم عنوان های زیادی را طی سال های اخیر تصاحب کرده است ولی گاهی اوقات می شنوید که برخی مردم چیزهای بدی راجع به او می گویند. این منصفانه نیست ولی متاسفانه رخ می دهد.

نمی توانم بچه هایم را مقایسه کنم

شما هم با پیام نیازمند همکاری داشته اید و هم رشید مظاهری. این دو دروازه بان را چطور مقایسه می کنید؟ تاوارس در پاسخ به این سوال گفت: من رشید مظاهری و پیام نیازمند را با هم مقایسه نمی کنم. پیام و رشید مثل بچه های من هستند و یک پدر تمامی بچه های خود را دوست دارد.

عینک ها برای هماهنگی بیشتر دست ها و چشم ها است

شما در تمرینات سپاهان عینک های ویژه ای را به گلرها می دهید. کمی در مورد تمرینات متنوعی که برای بهبود شرایط دروازه بان هایتان در نظر می گیرید، توضیح می دهید. تاوارس در پاسخ به این سوال بیان کرد: من تمرین ویژه ای دارم که در آن از عینک های خاصی استفاده می شود. این نوع خاص تمرین، در واقع باعث ایجاد هماهنگی بیشتر میان حرکات چشم و دست می شود. عضلات چشم برای هماهنگی و درک بیشتر باید تحریک شوند. مغز مجبور است که سریعتر کار کند، پس ما این توانایی را برای واکنش بهتر، بهبود می بخشیم.

سخت کار می کنیم، نتیجه خودش می آید

از تاوارس در مورد رکوردی که پیام نیازمند به نام خودش ثبت کرد، پرسیدیم. او در پاسخ به این سوال و اینکه چه کارهایی برای ثبت این رکورد انجام شده است، اینگونه توضیح داد: در مورد پیام باید بگویم که او سخت برای رسیدن به اهدافش کار می کند. ما سخت برای بهترین شدن کار می کنیم و نتایج به صورت طبیعی رخ می دهند. ما بابت این رکورد خوشحال هستیم، اما کار ما ادامه خواهد داشت و ما هدف های بیشتری برای رسیدن پیش رو داریم.

خدا را به خاطر همه چیز شاکرم

مربی پرتغالی سپاهان حرف هایش را اینگونه ادامه داد: من خدا را شاکرم، همینطور مردم ایران،  باشگاه هایی که مرا استخدام کرده اند، استاد امیرقلعه نویی و فدراسیون که کمک کردند به من تا در انقلاب دروازه بانی در ایران کمک حالشان باشم.

مربیان پرتغالی سخت گیر و منضبط هستند

از تاوارس در مورد دلایل موفقیت مربیان پرتغالی پرسیدیم. او در واکنش به این سوال تاکید کرد: ما مربیان پرتغالی بسیار سخت گیر هستیم  و توجه فراوانی به نظم و انضباط در محیط کاری داریم. احساسات ما بیرون از زمین فوتبال باقی می مانند و کار سخت برای هدف و مسئولیتی است که برعهده گرفته ایم./ ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید