رییس انجمن تیراندازی معلولان پس از کسب دو مدال نقره انفرادی و تیمی و یک سهمیه پارالمپیک توکیو گفت: هر چند پیش‌بینی کسب مدال طلا را در مسابقات جهانی استرالیا داشتیم اما به اهداف خود که تکمیل سهمیه‌های پارالمپیک توکیو بود، دست پیدا کردیم.

جلیل کوهپایه‌زاده در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد پاراتیراندازان در مسابقات قهرمانی جهان استرالیا اظهار کرد: هدف ما از شرکت در مسابقات پاراتیراندازی قهرمانی جهان در سیدنی استرالیا تکمیل سهمیه‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که با کسب یک سهمیه دیگر در تفنگ ۱۰متر ایستاده کلاس SH۱ توسط رقیه شجاعی به پنجمین سهمیه خود نیز دست پیدا کردیم. البته در این مسابقات ملی‌پوشان موفق شدند سه سهمیه دیگر در رشته تیراندازی کسب کنند که در مجموع تعداد سهمیه‌های تیراندازی با ۴ سهمیه‌ای که در گذشته کسب شده بود به ۹ سهمیه افزایش پیدا کرد.

وی گفت: در قهرمانی جهان استرالیا با بررسی که از وضعیت رکوردها نسبت به قبل داشتیم با افت رکورد مواجه بودیم که البته این افت طبیعی است زیرا تعداد اردوهای پیش‌بینی شده برای آماده‌سازی ورزشکاران کافی نبود و تیراندازان اعزامی در اوج آمادگی نبودند، ضمن این که در استرالیا ما به دنبال مدال نبودیم. هدف‌گذاری ما کسب پنج سهمیه ورودی پارالمپیک توکیو از رقابتهای استرالیا بود که این موفقیت رقم خورد. به هر صورت ما تا شروع بازیهای پارالمپیک توکیو تقریبا ۱۰ ماه زمان داریم که در این مدت با برنامه‌ریزی و تمهیداتی که خواهیم داشت و با رفع کمبودها و تهیه فشنگ مناسب سعی داریم تیراندازان اعزامی را به آمادگی مطلوب برسانیم.

رییس انجمن تیراندازی معلولان خاطرنشان کرد: امروز پس از بازگشت تیم ملی از مسابقات قهرمانی جهان استرالیا نشستی را با کادر فنی، مسوولین فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک خواهیم داشت تا پس از بررسی رکوردها و  انتخاب نفرات نهایی اعزامی به پارالمپیک، برنامه‌ریزی خود را برای پارالمپیک توکیو آغاز خواهیم کرد.

کوهپایه زاده در خصوص عملکرد ساره جوانمردی و کسب مدال نقره در این مسابقات گفت: ما از چند تیرانداز خود انتظار عملکرد بهتری در استرالیا داشتیم اما با توجه به زمان کمی که برای آماده‌سازی تیم داشتیم، اردوهای تیم ملی را چند ماه از دست دادیم و تیراندازان با تمام توان در این مسابقات حضور پیدا نکردند.

وی در پایان با بیان این که برای پارالمپیک توکیو مشکل عمده‌ای از نظر فشنگ نخواهیم داشت، اظهار کرد: هدف‌گذاری بر این است که امکانات خود را از نظر فشنگ طوری مدیریت کنیم که دیگر تیراندازان بهانه‌ای از نظر کمبود فشنگ نداشته باشند تا بدون دغدغه در پارالمپیک توکیو تیر بزنند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید