۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 32122085

کارلوس کی روش این روزها شرایط خوبی ندارد نتوانسته با کلمبیا در 4 بازی اخیر نتایج خوبی کسب کند. رییس و نایب رییس فدارسیون فوتبال کلمبیا علیه او هستند و دعوت نشدن خامس رودریگز نیز فشارها را بر او افزایش داده.

به گزارش سلام نو به نقل از مارکا، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کلمبیا روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد. کی روش نتوانسته با کلمبیا در 4 بازی اخیر نتایج خوبی کسب کند و یک شکست و سه تساوی حاصل کار "تری کلور"، بوده و همین باعث شدت گرفتن انتقادات از کادر فنی شده است. همچنین نحوه مدیریت کی روش و به خصوص قضیه عدم دعوت از خامس به اردوی تیم ملی برای دو بازی دوستانه مقابل شیلی و الجزایر نیز حواشی فروانی را به دنبال داشت.

این مساله باعث شد تا سران فدراسیون و در راس آنها رامون خسوران رئیس فدراسیون پیش از دو بازی دوستانه به مدیریت اوضاع بپردازند ولی پس از شکست 3-0 از الجزایر اظهاراتی متضاد با کی روش را مطرح کردند. اظهاراتی که نه تنها کمکی به آرامش تیم کلمبیا نکرد که شرایط را بحرانی تر نیز کرد.

کی روش در مورد دلیل عدم دعوت از خامس به تیم ملی گفته بود که تصمیمش کاملا فنی بوده و خامس درخواستی از او نداشته است. رئیس فدراسین قبل از بازی های دوستانه ترجیح داد به این مساله دامن نزند ولی سپس در یک نشست خبری گفت:« کی ‌روش به طور دائم با خامس صحبت می کند. پیش از اردو آنها یک جلسه سه الی چهار ساعته داشتند و توافق کردند که مهم این است که خامس در اردوی در مادرید کار خود را دنبال کند. هیچ مشکلی در اردو وجود ندارد و من به شما تاکید می کنم که رابطه کادر مربیگری با همه بازیکنان بسیار خوب است و هیچ گونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد.»

همین اظهارات باعث شد تا اعتبار کی روش در تیم ملی کلمبیا زیر سوال برود. کسی که نفر اول تیم ملی کلمبیاست و در مورد دلیل دعوت نشدن خامس حرف هایی کاملا متفاوت زده بود. کی روش گفته بود که در دوران مربیگری اش، هرگز بازیکنی برای او تعیین تکلیف نکرده است.

به اظهارات راموس خسوران باید مصاحبه آلوارو گونزالس نایب رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا را هم اضافه کرد. او که یکی از مخالفان کی روش است، صراحتا گفت که انتخاب او برای هدایت کلمبیا، خوان کارلوس اوسوریو بود و نه کی روش.

گونزالس همچنین در مورد قضیه خامس گفت:« برایم عجیب بود که کی روش هرگونه تفاهم با خامس را تکذیب کرد و سپس رامون خسوران(رئیس فدراسیون) دقیقا متضاد او حرف زد و گفت که بین خامس و کی روش توافق شده بود. ما به رسانه ها دروغ گفتیم؛ در حالی که کی روش و خسوران باید در یک جبهه و هماهنگ حرف بزنند. اگر قرار است به مردم دروغ بگوییم، پس بهتر است همه دروغ بگوییم؛ نه اینکه کی روش یک ادعا را مطرح کند و دیگران عکس آن را.»

نایب رئیس فدراسیون به قضیه انتخاب مربی گلرهای خارجی برای کلمبیا هم اشاره کرد و آن را زیر سوال برد. کی روش پس از جدایی ادواردو نینیا از تیم ملی کلمبیا، دس مک آلینان ایرلندی را به عنوان مربی جدید دروازه بان ها انتخاب کرد در حالی که گونزالس مخالفت این قضیه است:« من به معیارها و اختیارات کی روش در تیم ملی احترام کامل می گذارم ولی با این موضوع که مربی دروازه بان های ما خارجی باشد، اصلا موافق نیستم. از نظر من خیلی زشت است که یک مربی گلرهای خارجی بدون آشنایی با بازیکنان ما و نیز هویت فوتبال کلمبیا را استخدام کنیم. پست دروازه بانی پست بسیار حساسی است و معتقدم مربی دروازه بان ها باید کلمبیایی باشد.»

شکی در این نیست که پس از باخت سنگین به الجزایر، تنش ها بین دو طرف شدت گرفته است. حالا دیگر بین کی روش و سران فدراسیون تفاهمی وجود ندارد. کی روش که با تصمیم اعضای فدراسیون فوتبال سرمربی کلمبیا شد، حالا بزرگترین متحدانش را از دست داده است. آنها حالا تبدیل به دشمنان خانگی او شده اند.

این وضعیت نه مطلوب کی روش است و نه اعضای فدراسیون فوتبال. به خصوص که بازی های فیفا دی ماه نوامبر، مقدماتی جام جهانی 2022 و کوپا آمه ریکا 2020 در پیش هستند. رقابت هایی که کی روش در آنها محکوم به کسب نتایج خوب است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید