۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 31958435

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری اعلام کرد: پلیس اطفال ویژه کودکان و نوجوانان در کل کشور تشکیل خواهد شد.

به گزارش سلام نو، محمود عباسی صبح دوشنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در کانون پرورش فکری ساری برگزار شد، با بیان اینکه در دوره معاصر پیمان نامه‌های مختلف حقوق کودک در پیشینه ایران کشف شده است، اظهار کرد:  تمدن بزرگ ایران و اسلام و خدمات فراوان آن مجموعه‌ای از ارزش‌ها را پیش روی ما گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه کودک حق زندگی شایسته، حضور در کنار خانواده و تامین زندگی مادی و معنوی و امنیت را دارد، تصریح کرد: در منظومه حقوق کودکان مشخص بودن هویت و داشتن نام نیکو حق کودکان است و قانون‌گذاران، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان رسالت سنگین‌تری برای تحقق حقوق کودک دارند که مجموعه‎ای از ارزش‌های بزرگ در فرهنگ و آموزه‌های دینی دارند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از تشکیل پلیس اطفال در کشور خبر داد و گفت: پیمان نامه بین المللی حقوق کودک مجموعه از حقوق را پیش روی ما گذاشته و این پیمان نامه حاصل تجربه جهانی و کشف بزرگ بشر نیمه دوم قرن ۲۰ است که به کشف حقوق کودکان که در اسلام و قران نیز آمده، پرداخت.

عباسی خاطرنشان کرد: ارزش‌های حقوق کودکان در قوانین از جمله قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است اما گسست بین نسلی سبب شد تا کودکان کمتر دیده شوند و فضای مجازی نیز بر رابطه بین خانواده‌ها اثرگذاشته که نیازمند تجدید نظر اساسی بر فرهنگ و زندگی روزمره است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید