فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰ بین گالاتاسرای و رئال مادرید در استانبول برگزار خواهد شد.

به گزارش سلام نو، رئال مادرید باید یک فینال زودهنگام را در ورزشگاه علی سامی ین شهر استانبول برگزار کند.

فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰ در استانبول برگزار خواهد شد اما رئال مادرید یک فینال زودهنگام در یکی از ورزشگاه‌های این شهر خواهد داشت. در هر شرایطی سفیدپوشان باید گالاتاسرای را شکست دهند. تیم اسپانیایی در حالی فردا (سه‌شنبه) در هفته سوم به مصاف حریف ترک خود می‌رود که با یک امتیاز در انتهای جدول قرار دارد. یک شکست در ترکیه می‌تواند شرایط را برای صعود شاگردان زین الدین زیدان به مرحله یک هشتم نهایی سخت کند.

نبودن در میان ۱۸ تیم برتر یک فاجعه برای تیم مادریدی محسوب می‌شود. از زمانی که لیگ قهرمانان اروپا با این فرمت (سال ۱۹۹۳) برگزار شد سفیدپوشان همیشه در مرحله حذفی حضور داشتند. این ماموریت برای زیدان سخت خواهد بود چون بدون لوکا مودریچ و گرت بیل به ترکیه سفر می‌کند. هر دو بازیکن  هنوز آسیب دیدگی‌شان بهبود نیافته است.

در جو عجیب ورزشگاه گالاتاسرای بازی کردن آسان نیست. رکورد حضور در ورزشگاه علی سامی ین ۵۲ هزار و ۴۴ نفر است. به نظر می‌رسد فردا با وجود بالا بودن قیمت بلیت‌ها این رکورد بهتر هم شود. ارزان‌ترین بلیت ۲۷ یورو است که حقوق دو روز کارمند ترک با حداقل درآمد است.

مادرید در شهری وارد خواهد شد که پنج تیم دارد اما بیشترین هواداران به حریف فردا شب‌شان اختصاص دارند. هفته پیش اغلب کافه‌ها کانال‌های خود را از بازی آکارانگوکو و بشیکتاش به دیدار رئال مادرید و مایورکا تغییر دادند. یکی از هواداران درباره این بازی گفت: به رادامل فالکائو نیاز داریم. با او می‌توانیم پیروز شویم. دوستش که طرفدار فنرباغچه بود گفت: این گالا کاری برای انجام دادن ندارد. شاهد یک کشتار خواهیم بود.

کمتر هواداری در این شک دارد که ورزشگاه علی سامی همچون یک شمشیر برای گالاتاسرای عمل می‌کند. این تیم در بازی‌های خانگی در رقابت‌های ترکیه ۴۱ بازی را بدون شکست پشت سر گذاشته ولی در اروپا ضعیف عمل کرده است. در سه بازی آخر مقابل اتلتیکو مادرید (۲ بر صفر)، پورتو (۳ بر ۲) و پاری سن ژرمن (یک بر صفر) شکست خورد.

شاگردان فاتح تریم جمعه به سختی توانستند ۳ بر ۲ سیوااسپور را شکست دهند. شاگردان زیدان همین کار را هم انجام ندادند. مادرید برابر مایورکا یک بر صفر شکست خورد. سرمربی فرانسوی از زمان بازگشتش به این تیم تنها ۵۰ درصد بازی‌هایش را با پیروزی به پایان رسانده است که از آمار سانتیاگو سولاری (۷۰.۵۰ درصد) بدتر است. استانبول یک فینال برای مادرید و زیدان است اما قرار است این دیدار ماه اکتبر برگزار شود.

آس از دیدار گالاتاسرای و رئال مادرید با تیتر "فینال در جهنم" یاد کرده است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید