۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
کد خبر: 31490404

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2020 به تقابل بحرین رفتند که در پایان با پنالتی مشکوک و تک گل بحرینی ها بدون امتیاز منامه را ترک کردند

به گزارش سلام نو، تک گل بحرین را محمد الحردان در دقیقه ۶۵ از روی نقطه پنالتی وارد دروازه بیرانوند شد تا طلسم پنالتی های گلر رکورددار کشورمان هم شکسته شود. تیم ملی ایران تا به حال نتوانسته در خانه بحرین، این تیم را شکست بدهد و پیش از این با مربیانی، چون کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ هم ایران موفق به شکست این تیم حاشیه جنوبی خلیج فارس نشد. حالا طلسم این گربه سیاه ایران، گریبان مارک ویلموتس تازه وارد را هم گرفته است.

به نظر می رسد سرمربی پرتغالی و هموطن کی روش، به خوبی تیم ایران را آنالیز کرده بود و پس از گلباران کامبوج، حتی یک گل هم از ایران دریافت نکرد.

ترکیب تیم ملی بحرین: سیدمحمد جعفر، سید مهدی باقر، ولید الحیام، سید ضیا سعید، احمد بوغمار (۸۰- سید رضا عیسی)، محمد الحردان، عبدالله یوسف هلال، عبدالوهاب المولود، جاسم الشیخ (۲+۹۰ - حرم علی)، عبدالله الهزاع و مهدی حمیدان (۷۳ - کمیل الاسود).

سرمربی: سوسا از پرتغال

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی (۷۴ - احمد نوراللهی)، کریم انصاری‌فرد (۷۰ - وحید امیری)، حسین کنعانی‌زادگان، محمد محبی (۶۰ - مهرداد محمدی)، مهدی طارمی، مجید حسینی، سردار آزمون و رامین رضاییان.

سرمربی: ویلموتس از بلژیک

شرح گل

دقیقه 66 - گل برای بحرین توسط حردان: مجید حسینی درون محوطه جریمه با مهاجم بحرین یک برخورد معمولی داشت که با افتادن این بازیکن روی زمین داور سرشناس ازبک پنالتی گرفت و حردان توپ را برخلاف جهت شیرجه بیرانوند، به گل تبدیل کرد.

دقایق حساس بازی

دقیقه ۲+۹۰: نوراللهی گوشه محوطه جریمه بحرین و پشت به دروازه، پاس رامین رضاییان را دریافت کرد و با چرخشی سریع شوت پای چپ را روانه زاویه مخالف دروازه بان نمود که باز هم با بدشانسی ایران این توپ هم با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی دروازه بحرین اوت شد.

دقیقه ۱+۹۰: یک ارسال بلند و سراسیمه دیگر به درون محوطه جریمه بحرین برای استفاده مهاجمان ایران انجام شد و در حالی که احساس می‌شد توپ به دست مدافع بحرین برخورد کرده و بازیکنان ایران به علامت پنالتی فریاد زدند، داور ازبک اعتقادی به خطای هند نداشت.

دقیقه ۹۰: ارسال مهرداد محمدی از درون محوطه جریمه، مماس با تیر افقی فرود آمد و گلر بحرین با شیرجه ای نمایشی توپ را با نوک انگشتان به کرنر فرستاد. امیری روی خط دروازه مترصد فرصت بود.

دقیقه ۸۷: ارسال مواج از جناح چپ با سایش سر طارمی، در آستانه دروازه به آزمون رسید اما نوک پای سردار به توپ نرسید و این فرصت عالی به فاصله میلیمتری از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۸۶: پاسکاری تیمی در موقعیت خوبی روی خط محوطه جریمه نصیب آزمون شد اما دریبل آخر سردار نگرفت و آزمون موفق نشد مدافع حریف را جا گذاشته و با گلر بحرین تک به تک شود. او می توانست پاس بدهد اما این کار را هم نکرد.

دقیقه ۶۰: پاس در عمق حردان ، بین مدافعان ایران به شماره 10 این تیم رسید و او در موقعیت فوق العاده‌ و تک به تک با بیرانوند ضربه اش را به گوشه راست زد ولی بیرانوند با واکنشی عالی توپ را با نوک انگشتان به کرنر فرستاد و مانع فروپاشی دروازه کشورمان شد.

دقیقه ۵۳: ارسال بلند رامین رضاییان به تیر دوم با ضربه سر مهدی طارمی فرصت خطرناکی ایجاد کرد اما توپ از بالای دروازه بحرین با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷: حرکت تیمی چشم نواز ایران از جناح راست، پشت محوطه جریمه به طارمی رسید، اما شوت طارمی دقت لازم برای عبور از دروازه بان بحرین را نداشت.

نیمه نخست

دقیقه ۳۶: محبی با فضاسازی خوب، شرایط شوتزنی را برای سردار مهیا کرد، اما ضربه سنگین آزمون راهی چارچوب دروازه نشد.

دقیقه ۳۴: سید سعید در فرصتی بسیار خطرناک درون محوطه جریمه ایران، دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما ضربه او از زاویه بسته با خوش شانسی ایران به دروازه راه نیافت.

دقیقه ۳۲: بحرین صاحب کرنر شد که ضربه سر خطرناک هافبک این تیم دروازه ایران را به شدت تهدید کرد، اما این فرصت از بالای دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه ۱۹: خطرناک‌ترین موقعیت تیم ملی با نفوذ زیبای حاج صفی و پاس دیدنی طارمی خلق شد که کاپیتان جلوکشیده ایران در موقعیتی تک به تک ضربه بغل پای خود را در شرایط نامتعادل زد و توپ با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 20 امشب در منامه به دیدار تیم بحرین گربه سیاه همیگشی فوتبال ایران در خاک این کشور رفته است. تیم ملی برای حفظ صدرنشینی اش نیاز به یک تساوی در این بازی دارد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به عراق، بار دیگر در بالای جدول این گروه بایستد.

به گزارش تابناک ورزشی، ترکیب اولیه ویلموتس در این بازی شامل علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، حسین کنعانی زادگان، محمد محبی، مهدی طارمی، مجید حسینی، سردار آزمون و رامین رضاییان است.

ترکیب تیم ملی بحرین هم از سوی سوسا به این شرح اعلام شد: سید محمد جعفر، سید مهدی باقر، ولید الحیام، سید ضیا سعید، احمد بوغمار، محمد الحردان، عبدالله یوسف هلال، عبدالوهاب المولود، جاسم الشیخ، عبدالله الهزاع و مهدی حمیدان.

ویلموتس سرمربی بلژیکی ایران تصمیم گرفته که بار دیگر از اکثر بازیکنان دیدار با کامبوج بهره بگیرد. در ترکیب ایران مجید حسینی بعد از پایان مصدومیت جایگزین پورعلی گنجی شده است که احتمالا به نظر کادرفنی مقابل کامبوج در دو صحنه جا ماند و از آمادگی سابق به دور است. حضور محبی جوان در ترکیب اصلی در نوع خود جالب است و نشان می‌دهد که ویلموتس از عملکرد او راضی بوده است. همچنین احمد نورالهی نیز در ترکیب اولیه تیم ملی در منامه حضور ندارد و ابراهیمی به ترکیب اصلی اضافه شده است.

حدود ۱۰ هزار تماشاگر بحرینی برای حمایت از تیم ملی کشورشان در استادیوم ملی منامه حضور دارند و ورزشگاه برای چنین بازی مهمی توسط بحرینی ها پر نشده است و بسیاری از صندلی های خالی در استادیوم دیده می شود.

تشویق با بلندگو گرچه طبق قوانین فیفا ممنوع است اما طبق روال همیشگی تماشاگران کم تعداد عرب با استفاده از انواع بلندگوهای حرفه ای سرو صدای زیادی ایجاد کرده اند تا حریف بزرگ خود را کمی مرعوب کنند! با حضور ملی پوشان ایران در میدان و خواندن سرود ملی کشورمان، هواداران بحرینی با بی ادبی و با سوت‌های ممتد خود به سرود ملی ایران توهین کردند. این برخورد زشت با جریمه فیفا مواجه خواهد شد.

تصویری از گرم کردن تیم ملی در ورزشگاه منامه

منبع: تابناک ورزشی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید