علی لاریجانی رئیس مجلس که برای شرکت در اتحادیه بین‌المجالس جهانی راهی بلگراد شده است قبل از سفر گفت در این اجلاس درباره موضوعات مهم بین‌المللی تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش سلام نو، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز برای شرکت در صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی، در صدر یک هیئت پارلمانی، عازم بلگراد پایتخت صربستان شد.

علی لاریجانی، پیش از سفر به صربستان، گفت: نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی فرصتی است که با روسای پارلمان‌ها در زمینه‌های گوناگون از جمله مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری دوجانبه در زمینه توسعه گفت‌وگوها و همکاری‌های اقتصادی، صحبت شود.

وی با اشاره به اینکه این سفر شامل دو بخش است، افزود: بخشی از آن شامل حضور در این اجلاس با شرکت مجموعه مجالس کشورهای جهان و بخش دیگر شامل همکاری‌های دو جانبه پارلمانی کشورمان با صربستان است.

اهم اظهارات رئیس مجلس را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*این نشست جزو معدود اجلاس‌هایی است که مجالس جهان دور هم جمع می‌شوند و درباره موضوعات مهم بین‌المللی تصمیم‌گیری می‌کنند.

*امور دیگری مربوط به زنان، جوانان و موضوعات گوناگون دیگری نیز هست که همکاران ما در آن جلسات شرکت می‌کنند.

*همکاری‌های دو جانبه با کشور صربستان که روابط دوستانه‌ای با ما دارد، همیشه مدّ‌نظر کشور ما بوده است.

*صربستان در گذشته با ما روابط نزدیک داشت، پس از تحولات بالکان هم، صربستان روابط خود را با ما حفظ کرد و همچنین در مجامع بین‌المللی مشارکت نزدیکی با هم داشتیم.از مدت‌ها پیش این بحث بود که مذاکرات درباره همکاری‌های دو کشور، به‌ویژه توسعه همکاری‌های اقتصادی با صربستان را ساماندهی کنیم که بخش دوم کار مربوط به این قلمرو است.طبعاً در این اجلاس، مجالی است که با روسای پارلمانی کشورهای مختلف گفت‌وگوهایی داشته باشیم.

*در شرایط فعلی که آمریکایی‌ها موجب به‌هم ریختگی در روابط بین‌المللی شدند، گفت‌وگو با مسئولان کشورهای مختلف، هم از جهت روشنگری و هم از جهت همکاری‌های دوجانبه، موضوعیت دارد.

*امیدواریم با حضور همکاران و تقسیم کاری که وجود دارد، در این زمینه‌ها توفیق حاصل شود.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید